Coca-Cola zet meer dan 70 songtitels op flesjes en blikjes


De songtitels op de blikjes en flesjes maken onderdeel uit van de Share a coke-campagne, en gaat onder de naam ‘Share a Coke and a Song’ vanaf april tot en met de zomer los in de Verenigde Staten.
De actie is 1 april begonnen en op de verpakkingen staan songteksten uit zo'n 70 popsongs als ‘You're Always On My Mind’, ‘Lean on Me’, ‘We are the Champions’.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijTeamleider Online
AVROTROSCommunications Director
World Press PhotoOok tekstregels uit oude Coke-campagnes zijn op de blikjes en flesjes te vinden, zoals 'I'd Like To Buy The World A Coke'uit 1971.
Coca-Cola, 1971 - 'Hilltop' | "I'd like to buy the world a Coke"
Belevingstoer
De campagne wordt in de VS ondersteund met tv-commercials, sociale media en een 'belevingstoer' langs events die aankomende zomer plaatsvinden.
Shazam-app
Het aandeel mobile in de campagne bestaat onder andere uit dat consumenten worden aangemoedigd de Shazam-app te gebruiken om de verpakking en de instore-promotie te scannen.
Gebruikers kunnen een 15 seconden durende 'lip-sync'- video opnemen die met de hashtag #shareacoke gedeeld kan worden.
Eenmerkstrategie
Coca-Cola, Diet Coke (light), Coke Zero en Coca-Cola Life doen mee in de campagne, in lijn met Coca-Cola’s eenmerkstrategie.
Het merk startte in 2014 met de campagne in China en rolt het dus nu uit naar het thuisland.
Bureaus:
Wieden & Kennedy, Portland (Creatie)
Universal McCann (media)
Arc Worldwide (shopper marketing)
Cornerstone Agency (muziek)
Fast Horse (pr)
FortyFour & Irban Group (e-commerce)
Bron: AdAge
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid