Overslaan en naar de inhoud gaan

Cherry pickers bestaan

Ze vallen in de winkelende massa niet op, maar ze bestaan wel degelijk: cherry pickers. Oftewel mensen die zeer gericht naar de winkel gaan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Duitse GfK Panel Services Consumer Research nam hun gedrag onder de loep. Het gaat in Duitsland om 22% van de bevolking, die meer dan 27% van hun levensmiddelen en drogisterij-artikelen in promoties aanschaffen. De groep die om voordelig uit te zijn voornamelijk huismerken koopt omvat 30%, maar de groep merkartikelenkopers is nog altijd de grootste: 42%. Merkproducten maken 80% van hun totale aankopen uit. Het profiel van de koopjesjager:

related partner content for mobile comes here

- meestal tussen de 30 en de 59 jaar
- bovengemiddeld inkomen
- behoort tot de middenklasse
- bezoekt gemiddeld drie winkels meer dan gemiddeld om in zijn behoeften te voorzien
- wisselt vaker van merk
- koopt buitenproportioneel veel bij winkels als Schlecker, Wal-Mart e.d., maar niet bij EDLP-aanbieders

Abstract van MMD uit Marketing Journal, 4/2000

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in