Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne maakt bewust dat bij langdurige ziekmelding vaak meer aan de hand is

Zorg van de Zaak en bureau XXS beginnen een campagne rondom de 'inzetbaarheidscoach'
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

September is de maand waarin bedrijven kunnen switchen van arbodienst en daarom begint Zorg van de Zaak een nieuwe campagne. Met deze campagne laat het netwerk van bedrijven rondom arbodiensten zien dat achter een ziekmelding een onverwacht verhaal kan schuilgaan.

related partner content for mobile comes here
Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Met deze campagne (bureau: XXS) brengt Zorg van de Zaak hun inzetbaarheidscoach onder de aandacht. Deze coach maakt niet-medische oorzaken van verzuim bespreekbaar en helpt oplossingen te vinden om ervoor te zorgen dat mensen weer inzetbaar zijn.

70% heeft meer dan een medische oorzaak


Volgens Zorg van de Zaak heeft zo'n 30% van de 765.000 langdurige ziekmeldingen alleen een medische oorzaak. Bij de overige 70% spelen ook andere kwesties een rol. Bijvoorbeeld (vermeende) onenigheid op de werkvloer, loodzware mantelzorg of een baan die niet meer matcht met de persoonlijke wensen. Precies die kwesties blijken lastig bespreekbaar voor een werkgever. De inzetbaarheidscoach moet hier verandering in brengen.

Volgens Zorg van de Zaak heeft zo'n 30% van de 765.000 langdurige ziekmeldingen alleen een medische oorzaak. Bij de overige 70% spelen ook andere kwesties een rol. Bijvoorbeeld (vermeende) onenigheid op de werkvloer, loodzware mantelzorg of een baan die niet meer matcht met de persoonlijke wensen. Precies die kwesties blijken lastig bespreekbaar voor een werkgever. De inzetbaarheidscoach moet hier verandering in brengen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Hoe ga je daar als MKB’er mee om?


De campagne is ontwikkeld vanuit begrip voor de mkb-ondernemer. José Evers, partner van XXS Amsterdam: 'Uitval van één medewerker brengt vaak al behoorlijke uitdagingen met zich mee. Nu duurt een griepje meestal niet langer dan een week. Maar wat moet je doen als er naast slaapproblemen ook relatieproblemen spelen? Als iemand een hoge bloeddruk én een torenhoge schuld heeft? Hoe ga je daar als ondernemer mee om? Dit werd de insteek van de campagne Beter inzetbaar.”

De campagne is ontwikkeld vanuit begrip voor de mkb-ondernemer. José Evers, partner van XXS Amsterdam: 'Uitval van één medewerker brengt vaak al behoorlijke uitdagingen met zich mee. Nu duurt een griepje meestal niet langer dan een week. Maar wat moet je doen als er naast slaapproblemen ook relatieproblemen spelen? Als iemand een hoge bloeddruk én een torenhoge schuld heeft? Hoe ga je daar als ondernemer mee om? Dit werd de insteek van de campagne Beter inzetbaar.”

Aftrap campagne in stadion FC Utrecht


De aftrap van de campagne vindt plaats op 12 september in FC Utrecht-stadion Galgenwaard. Experts vertellen aan de hand van praktijkvoorbeelden hoe om te gaan met verminderde inzetbaarheid op de werkvloer. Daarnaast legt Olympisch schaatskampioen Mark Tuitert een link tussen topsport en ondernemerschap.

De aftrap van de campagne vindt plaats op 12 september in FC Utrecht-stadion Galgenwaard. Experts vertellen aan de hand van praktijkvoorbeelden hoe om te gaan met verminderde inzetbaarheid op de werkvloer. Daarnaast legt Olympisch schaatskampioen Mark Tuitert een link tussen topsport en ondernemerschap.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

De campagne bestaat uit prerolls, advertenties, banners en het thema komt op het shirt van de spelers van FC Utrecht.

Credits:
Verantwoordelijk bij klant: Marius Touwen, Angeline van Dijk, Nathalie Ruisendaal, Anouk-Aimee Lilipaly en Sandra Vollema.
Bureau: XXS Amsterdam
Account: Francis Oud
Agency producer: Mascha Mioch en Romy Pronk
Creative Directie: John de Vries, René Verbong
Art: Martijn van Sonsbeek
Copy: Jan de Roos, Saskia Meijer
Strategie: José Evers
Fotografie: Jan Banning
Film prod. Mij: XXS Amsterdam
Regisseur: Judith Schut
Camera en edit: Pieter Bokhorst (XXS Amsterdam)
Muziek: BMG Production music

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in