Overslaan en naar de inhoud gaan

5 vragen aan Victor Beerthuis (Manager Mobile Advertising Sanoma Digital)

Uit recent onderzoek van IAB Nederland en Deloitte blijkt dat de Mobile Advertising omzetten van de eerste 6 maanden van 2013 zijn…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit van IAB Nederland en Deloitte blijkt dat de Mobile Advertising omzetten van de eerste 6 maanden van 2013 zijn verdubbeld ten opzichte van 2012. Komt de groei door locale spelers/uitgevers, of trekken de Facebooks, Googles en Twitters de kar?

related partner content for mobile comes here

Victor Beerthuis: "Het zijn naar ons idee toch vooral nog de lokale spelers die voor Nederlandse campagnes worden ingezet. De grote internationale spelers hebben voor zover wij het voorbij zien komen nog geen mobiele focus op de Nederlandse markt."


Uit het IAB Nederland onderzoek blijkt dat het marktaandeel van mobile advertising van 3,2% naar 6,6% is gegroeid. Wat voor groei heeft Sanoma op gebied van mobile advertising in deze periode doorgemaakt?
Victor Beerthuis: "De markt groeit en wij groeien daarin mee."

Display staat in zijn algemeenheid onder druk. Is display wel het geëigende format voor mobile?
Victor Beerthuis: "Ja zeker. Juist doordat er zoveel activatiemogelijkheden zijn die je met display kunt aanjagen is. Maar er zijn zeker nog andere mogelijkheden denk aan een branded content blok. Daarnaast zijn we gestart met een innovatieprogramma op om de advertentiemogelijkheden op mobiel nog verder te ontwikkelen."

Tablet gebruikers bezoeken steeds vaker ook ‘gewone’ sites: in hoeverre is tablet advertisting nog mobiel ?
Victor Beerthuis: "De vraag is meer, is het device nog wel relevant. Wij geloven steeds meer in een multichannel aanpak, waarbij de adverteerder een bepaalde doelstelling heeft die je via verschillende devices kunt realiseren. Als we op die manier naar mobiel, tablet en desktop advertising gaan kijken komen we een stuk dichter bij de beleving van de consument."
ROI mobiel adverteren is laag, blijkt uit . Wat doen jullie om dit te verbeteren?
Victor Beerthuis: "Wij zijn bezig met een onderzoek, samen met GroupM, waar we de effectiviteit van mobiele cases meten. De eerste resultaten maken we begin november bekend."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in