5 vragen aan Victor Beerthuis (Manager Mobile Advertising Sanoma Digital)
Uit recent onderzoek van IAB Nederland en Deloitte blijkt dat de Mobile Advertising omzetten van de eerste 6 maanden van 2013 zijn verdubbeld ten opzichte van 2012. Komt de groei door locale spelers/uitgevers, of trekken de Facebooks, Googles en Twitters de kar?
Victor Beerthuis: "Het zijn naar ons idee toch vooral nog de lokale spelers die voor Nederlandse campagnes worden ingezet. De grote internationale spelers hebben voor zover wij het voorbij zien komen nog geen mobiele focus op de Nederlandse markt."
Uit het IAB Nederland onderzoek blijkt dat het marktaandeel van mobile advertising van 3,2% naar 6,6% is gegroeid. Wat voor groei heeft Sanoma op gebied van mobile advertising in deze periode doorgemaakt?
Victor Beerthuis: "De markt groeit en wij groeien daarin mee."
Display staat in zijn algemeenheid onder druk. Is display wel het geëigende format voor mobile?
Victor Beerthuis: "Ja zeker. Juist doordat er zoveel activatiemogelijkheden zijn die je met display kunt aanjagen is. Maar er zijn zeker nog andere mogelijkheden denk aan een branded content blok. Daarnaast zijn we gestart met een innovatieprogramma op om de advertentiemogelijkheden op mobiel nog verder te ontwikkelen."
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
Tablet gebruikers bezoeken steeds vaker ook ‘gewone’ sites: in hoeverre is tablet advertisting nog mobiel ?
Victor Beerthuis: "De vraag is meer, is het device nog wel relevant. Wij geloven steeds meer in een multichannel aanpak, waarbij de adverteerder een bepaalde doelstelling heeft die je via verschillende devices kunt realiseren. Als we op die manier naar mobiel, tablet en desktop advertising gaan kijken komen we een stuk dichter bij de beleving van de consument."
ROI mobiel adverteren is laag, blijkt uit Amerikaans onderzoek van X+1. Wat doen jullie om dit te verbeteren?
Victor Beerthuis: "Wij zijn bezig met een onderzoek, samen met GroupM, waar we de effectiviteit van mobiele cases meten. De eerste resultaten maken we begin november bekend."
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid