Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom Ogilvy NL de meest onbegrijpelijke persberichten rondstuurt

Het gerenommeerde bureau, onderdeel van WPP, laat zich in Nederlandse schrijfsels van zijn luiste kant zien
Ogilvy
Ogilvy

Ogilvy PR of Ogilvy Social.Lab Amsterdam heeft er een handje van zijn Engelstalige persberichten op de meest luie manier voor de Nederlandse media te bewerken; gewoon even door Google Translate halen en op de verzendknop drukken.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Gusta Winnubst

De reactie van die CEO ook: ‘procedures niet gevolgd’. Zijn er geen echte copywriters en tekstschrijvers meer bij Ogilvy?

Thomas Rosenkamp

Who cares...

Jeroen Tebbe

Om maar bij een quote van David Ogilvy te blijven: Lazy and superficial men and women do not produce superior work. Waarvan acte.

Albert GM Lammers

Als freelance vormgever gewerkt bij Ogilvy, Saatchi noem ze maar op. Ook vertaalbureaus werden door mij betrapt op Google gebruik. Een goede lezer is het halve werk.

Patrick de Leede

Hilarisch. Maar als het origineel al Zum Kotzen is, is het bijna niet te vertalen. 'Ronktechnisch' zijn de Amerikanen en Engelsen vaak verschrikkelijk.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in