Overslaan en naar de inhoud gaan

Viraal moet verrassen

Marketeers kunnen meer controle over virale marketing hebben dan algemeen wordt gedacht. Prikkelen en verleiden, het is eigenlijk het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gaat er bij virale marketing om dat consumenten de gewenste boodschap doorvertellen aan anderen. De boodschap moet prikkelen, waarbij alle mogelijke technologische snufjes uit de kast kunnen.

related partner content for mobile comes here

Zo verraste Scope Mouthwash een geselecteerde groep klanten met een animatiekus. Die konden ze doormailen onder het motto 'Scope brings people kissably close'. En diamantgigant De Beers verraste klanten met een site waarop ze hun eigen sieraden konden samenstellen, en het ontwerp konden laten zien aan vrienden en familie.

Dat soort virale acties werken goed. De les: virale marketingboodschappen moeten intrigeren en liefst grappig zijn. Ze moeten onderdeel uitmaken van een zichtbaar, bekend product en de doelgroep (vaak jong, actief en open voor nieuwe dingen) moet zorgvuldig zijn geselecteerd. Het helpt goed als de boodschappen werken volgens de laatste technologie. En de afzender van de virale marketing is bij voorkeur een betrouwbare, bekende bron zijn.
Bron: Business Horizons

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in