Uptomobile wint Amsterdam App Contest


De deelnemers aan de Webapptool App Contest hadden 48 uur de tijd om een web app te bouwen met de gelijknamige online development toolkit. De vakjury onder leiding van Igor Beuker beoordeelde de ontwikkelde apps op creativiteit, design en optimaal gebruik van de functionaliteiten van Webapptool. Hensel won de eerste prijs van de contest en het daaraan verbonden bedrag van € 1500,- met een app waarmee je door een aantal opdrachten uit te voeren een toegangskaart voor het Rijksmuseum kunt verdienen.
De winnaar
De opdrachten voeren de gebruiker van de app langs een aantal historische plekken in Amsterdam. Met name het gebruik van de geo locatie mogelijkheden geven een enorm interactieve beleving. Zodra je aankomt op de locatie, die je via instructies in de app ontvangt, krijg je een nieuw wachtwoord waarmee je de volgende opdracht kunt ontsluiten. Aan het einde van de tour ontvang je je toegangskaart voor het Rijksmuseum. De jury vindt dat Erik hiermee een app heeft ontwikkeld die voldoet aan belangrijke ingrediënten voor een goede app, waarbij de gebruiker van de app naast een geweldige visuele beleving via het gaming element ook wordt uitgenodigd tot interactie. “We hadden het idee voor een quiz en we wilden ook graag iets doen met de locatie functionaliteit van de toolkit. Het leek ons heel gaaf als je pushberichten kunt sturen naar bezoekers in een bepaald gebied om ze iets aan te bieden waar ze op dat moment direct iets mee kunnen.” aldus Hensel van Uptomobile.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOverige winnaarsDe tweede prijs is gewonnen door Daniel Treuren van mobile marketing bureau Webinapp met zijn Robocop app.
Daniel heeft een app gemaakt die visueel prikkelt waarbij elk element met zeer veel aandacht is ontwikkeld. Ook in deze app een opdracht voor de gebruiker. Met een code die verstopt zit in de app kan een ‘afgesloten deel’ van de app worden ontsloten. De jury is onder de indruk van de fantastische grafische weergave waarmee hij door gebruik van animaties de app een extra dimensie geeft. Daarbij is tevens is te zien dat Daniel bij zijn design rekening heeft gehouden met de verschillende devices waardoor de presentatie op alle toestellen perfect is. De derde prijs ging naar Jan-Derk Koudijs. Met de Verken de Grachten app laat hij zien dat vanuit een eigen ervaring de logische behoefte kan ontstaan om informatie op een mobiele telefoon te ontsluiten. Jan-Derk heeft afgelopen zomer genoten van een boottocht door de grachten van Amsterdam. Hierbij miste hij echter achtergrond informatie waardoor hij nog meer plezier uit het boottochtje had kunnen halen. Deze ervaring heeft geleid tot een app waarmee je alle benodigde informatie tot je beschikking hebt. Van de vaarroute die je kan volgen tot de bij je gekozen boottocht behorende historische informatie over de grachten waar je je begeeft.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid