Overslaan en naar de inhoud gaan

Uptomobile wint Amsterdam App Contest

Het mobiele bureau Uptomobile heeft de 1e editie van de Amsterdam App Contest gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De deelnemers aan de Webapptool App Contest hadden 48 uur de tijd om een web app te bouwen met de gelijknamige online development toolkit. De vakjury onder leiding van Igor Beuker beoordeelde de ontwikkelde apps op creativiteit, design en optimaal gebruik van de functionaliteiten van Webapptool. Hensel won de eerste prijs van de contest en het daaraan verbonden bedrag van € 1500,- met een app waarmee je door een aantal opdrachten uit te voeren een toegangskaart voor het Rijksmuseum kunt verdienen.

related partner content for mobile comes here

De winnaar
De opdrachten voeren de gebruiker van de app langs een aantal historische plekken in Amsterdam. Met name het gebruik van de geo locatie mogelijkheden geven een enorm interactieve beleving. Zodra je aankomt op de locatie, die je via instructies in de app ontvangt, krijg je een nieuw wachtwoord waarmee je de volgende opdracht kunt ontsluiten. Aan het einde van de tour ontvang je je toegangskaart voor het Rijksmuseum. De jury vindt dat Erik hiermee een app heeft ontwikkeld die voldoet aan belangrijke ingrediënten voor een goede app, waarbij de gebruiker van de app naast een geweldige visuele beleving via het gaming element ook wordt uitgenodigd tot interactie. “We hadden het idee voor een quiz en we wilden ook graag iets doen met de locatie functionaliteit van de toolkit. Het leek ons heel gaaf als je pushberichten kunt sturen naar bezoekers in een bepaald gebied om ze iets aan te bieden waar ze op dat moment direct iets mee kunnen.” aldus Hensel van Uptomobile.

Overige winnaarsDe tweede prijs is gewonnen door Daniel Treuren van mobile marketing bureau Webinapp met zijn Robocop app.

Daniel heeft een app gemaakt die visueel prikkelt waarbij elk element met zeer veel aandacht is ontwikkeld. Ook in deze app een opdracht voor de gebruiker. Met een code die verstopt zit in de app kan een ‘afgesloten deel’ van de app worden ontsloten. De jury is onder de indruk van de fantastische grafische weergave waarmee hij door gebruik van animaties de app een extra dimensie geeft. Daarbij is tevens is te zien dat Daniel bij zijn design rekening heeft gehouden met de verschillende devices waardoor de presentatie op alle toestellen perfect is. De derde prijs ging naar Jan-Derk Koudijs. Met de Verken de Grachten app laat hij zien dat vanuit een eigen ervaring de logische behoefte kan ontstaan om informatie op een mobiele telefoon te ontsluiten. Jan-Derk heeft afgelopen zomer genoten van een boottocht door de grachten van Amsterdam. Hierbij miste hij echter achtergrond informatie waardoor hij nog meer plezier uit het boottochtje had kunnen halen. Deze ervaring heeft geleid tot een app waarmee je alle benodigde informatie tot je beschikking hebt. Van de vaarroute die je kan volgen tot de bij je gekozen boottocht behorende historische informatie over de grachten waar je je begeeft.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in