Succesvolle e-strategie combinatie van factoren
Dat zijn de conclusies van ‘E-formulas – strategy design succes’, het proefschrift dat René Jansen op 4 juni verdedigt op de Universiteit van Amsterdam. Aanleiding voor het onderzoek waren de tegenvallende resultaten van een groot aantal bestaande en nieuwe organisaties die een e-business avontuur aangingen. Op zoek naar de vraag welke strategieën nu wel en niet succesvol zijn, komt Jansen, in het dagelijks leven werkzaam als consultant bij multimediabedrijf Bit-IC, tot de conclusie dat e-entrepreneurs vaak slechts één van de drie genoemde paden tot succes bewandelen. En dat is niet voldoende. Slechts twee procent van de 1200 respondenten blijkt de succesvolle combinatie van drie factoren in te zetten, aldus Jansen. ‘Zo’n vijftien procent kiest voor het ondersteunen van twee van de drie succesfactoren en realiseert daarmee redelijk, bovengemiddeld strategisch en operationeel succes’, luidt één van de conclusies. Veertig procent gebruikt echter geen enkele succesfactor en eenzelfde percentage slechts één succesfactor. Deze groepen behalen respectievelijk een laag en matig succes.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid