Overslaan en naar de inhoud gaan

Succesvolle e-strategie combinatie van factoren

Een e-strategie is pas succesvol als de ondernemer zich houdt aan drie sleutelfactoren: het bieden van een specifiek, op internet afgestemd…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zijn de conclusies van ‘E-formulas – strategy design succes’, het proefschrift dat René Jansen op 4 juni verdedigt op de Universiteit van Amsterdam. Aanleiding voor het onderzoek waren de tegenvallende resultaten van een groot aantal bestaande en nieuwe organisaties die een e-business avontuur aangingen. Op zoek naar de vraag welke strategieën nu wel en niet succesvol zijn, komt Jansen, in het dagelijks leven werkzaam als consultant bij multimediabedrijf Bit-IC, tot de conclusie dat e-entrepreneurs vaak slechts één van de drie genoemde paden tot succes bewandelen. En dat is niet voldoende. Slechts twee procent van de 1200 respondenten blijkt de succesvolle combinatie van drie factoren in te zetten, aldus Jansen. ‘Zo’n vijftien procent kiest voor het ondersteunen van twee van de drie succesfactoren en realiseert daarmee redelijk, bovengemiddeld strategisch en operationeel succes’, luidt één van de conclusies. Veertig procent gebruikt echter geen enkele succesfactor en eenzelfde percentage slechts één succesfactor. Deze groepen behalen respectievelijk een laag en matig succes.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in