Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterker herstel Amerikaanse reclamemarkt

Reclamebestedingen in de Verenigde Staten zullen dit jaar met 2,9 procent stijgen, volgens een rapport van de Amerikaanse handelsbank…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Afgelopen maand nog meldde reclameanalist Robert Coen van Universal McCann nog dat het herstel niet zo groot zou zijn. In zijn 'Insider's Report', noemde Coen een stijging van 2.1 procent naar 236,2 miljard dollar, aldus Brandrepublic. Dat is 2,4 procent minder dan de voorspelling in zijn rapport van december 2001. De 2.9 procent die nu genoemd wordt door Veronis Suhler Stevenson zou met name te danken zijn aan meer radioreclame en grotere tv-bestedingen in de lente. In het rapport staat te lezen dat ‘reclame 30 procent van alle communicatiebudgetten in beslag neemt en een cyclische relatie heeft met de economie. Dus, als de economie beter wordt, verwachten we dat reclame- en communicatiebestedingen in gelijke mate groeien. De bank is gespecialiseerd in media en communicatie. Het verslag beslaat de gehele Amerikaanse media-industrie.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in