Sterker herstel Amerikaanse reclamemarkt


Afgelopen maand nog meldde reclameanalist Robert Coen van Universal McCann nog dat het herstel niet zo groot zou zijn. In zijn 'Insider's Report', noemde Coen een stijging van 2.1 procent naar 236,2 miljard dollar, aldus Brandrepublic. Dat is 2,4 procent minder dan de voorspelling in zijn rapport van december 2001. De 2.9 procent die nu genoemd wordt door Veronis Suhler Stevenson zou met name te danken zijn aan meer radioreclame en grotere tv-bestedingen in de lente. In het rapport staat te lezen dat ‘reclame 30 procent van alle communicatiebudgetten in beslag neemt en een cyclische relatie heeft met de economie. Dus, als de economie beter wordt, verwachten we dat reclame- en communicatiebestedingen in gelijke mate groeien. De bank is gespecialiseerd in media en communicatie. Het verslag beslaat de gehele Amerikaanse media-industrie.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid