Steeds minder effect prijzenslag
De prijzenslag in de Nederlandse supermarkten maakt geen indruk meer op de consument. Per maand wisselt nog slechts 0,25 procent van de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
In de eerste maanden van de prijzenslag lag dat percentage acht keer zo hoog, meldt adviesbureau Deloitte na een onderzoek onder 1250 Nederlanders. Sinds Albert Heijn eind oktober 2003 de prijzen verlaagde, heeft een op de tien consumenten een andere supermarkt gekozen voor zijn dagelijkse boodschappen. Dat percentage neemt nu nog amper toe.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
De supermarkten van Laurus (Edah, Konmar en Super De Boer) blijken net als in andere onderzoeken het grootste slachtoffer van de prijzenslag. Albert Heijn verloor weliswaar klanten voor de belangrijkste boodschappen, maar er komt ook een aantal nieuwe klanten voor enkele producten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid