Overslaan en naar de inhoud gaan

Steeds minder effect prijzenslag

De prijzenslag in de Nederlandse supermarkten maakt geen indruk meer op de consument. Per maand wisselt nog slechts 0,25 procent van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de eerste maanden van de prijzenslag lag dat percentage acht keer zo hoog, meldt adviesbureau Deloitte na een onderzoek onder 1250 Nederlanders. Sinds Albert Heijn eind oktober 2003 de prijzen verlaagde, heeft een op de tien consumenten een andere supermarkt gekozen voor zijn dagelijkse boodschappen. Dat percentage neemt nu nog amper toe.

related partner content for mobile comes here

De supermarkten van Laurus (Edah, Konmar en Super De Boer) blijken net als in andere onderzoeken het grootste slachtoffer van de prijzenslag. Albert Heijn verloor weliswaar klanten voor de belangrijkste boodschappen, maar er komt ook een aantal nieuwe klanten voor enkele producten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in