Overslaan en naar de inhoud gaan

Sjuul Paradijs in TMG-directie - UPDATE

Andere voorgenomen benoemingen: Herman Mantel en Jayne Forrester.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

TMG heeft het voornemen om Sjuul Paradijs te benoemen tot directeur hoofdredactie, Herman Mantel als directeur consumentenmarkt en Jayne Forrester als commercieel directeur. Zij vormen samen met directeur uitgever Frank Volmer de directie TMG Landelijke Media.

related partner content for mobile comes here

Donderdagochtend is er advies aangevraagd bij de OR aangaande de benoemingen. Normaalgesproken zouden de benoemingen in 6 weken definitief gemaakt kunnen worden.

Paradijs heeft eerder aangegeven toe te willen treden tot de directie. In ‘vroeger tijden’ (tot en met Johan Olde Kalter), was het gebruikelijk dat de hoofdredacteur ook in de directie zat. Onder hoofdredactie van Sjuul Paradijs deed De Telegraaf het qua oplage beduidend slechter dan de markt. In de meest recente rapportage van Hoi (eerste kwartaal van dit jaar) dook de oplage van De Telegraaf nog met meer dan 5 procent omlaag, terwijl het gemiddelde bij de landelijke dagbladen (dus inclusief De Telegraaf) op 1 procent in de plus lag. (Print en digitale replica bij elkaar opgeteld.)

Mantel wordt in zijn functie verantwoordelijk voor alle merken die de Telegraaf in portfolio heeft, van Privé tot Telesport en van DFT tot Geenstijl. Hij werkt sinds 1,5 jaar bij TMG in de functie van uitgever digitaal. Hij heeft een brede media-achtergrond (zowel print als digitaal) en werkte onder andere bij IDG, VNU en Sanoma.

Reeds op 6 augustus werd Jayne Forrester door diverse goed ingevoerde bronnen als nieuwe commercieel directeur, maar dat wilde de woordvoerder van TMG toen nog niet bevestigen.

Volmer zegt dat de nieuwe structuur de nadruk op journalistieke merken bevestigt. ‘Het verschil met “Everest” (de codenaam van de plannen onder Van Campenhout, red.) is duidelijk. Het gaat er om dat we de nadruk op de journalistieke merken leggen. Dat moet onafhankelijk gemaakt worden van het medium waarop mensen dat consumeren. Om de vergelijking met de muziekindustrie te maken: mensen hebben geen behoefte aan een LP, een CD of Spotify, ze hebben behoefte aan muziek.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in