Roken en bier zijn niet meer cool
Dat blijkt uit de tussenstand van de Nederlandse CoolBrands PublieksVerkiezing, die op 11 mei jl. van start is gegaan. 93 procent van de Nederlanders van 15 jaar en ouder vindt roken niet cool. Dat geldt zowel voor jongeren (15-19 jaar) als voor de rest van Nederland.
Slechts 7 procent is dus van mening dat roken cool is. Opvallend is dat vrouwen en respondenten uit de Randstad en de grote steden nog uitgesprokener in deze opvatting zijn dan de rest van Nederland. Mensen uit de laagste inkomensgroepen vinden roken wel significant cooler dan de rest van Nederland.
Ook het drinken van bier raakt meer uit de gratie. Driekwart van het Nederlands publiek vindt bier drinken niet cool. Vooral vrouwen zijn zeer uitgesproken.
Slechts 18 procent van de vrouwen vindt bier drinken cool. Bij de mannen ligt dat met 31 procent significant hoger. Significant hoger dan gemiddeld scoren bovendien studenten ten opzichte van mensen met een baan. Mensen met een lagere schoolopleiding als hoogstgenoten opleiding èn mensen met een universitaire opleiding scoren eveneens significant hoger dan gemiddeld.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
Spotta
Duizenden consumenten hebben hun stem uitgebracht in deze verkiezing, die voor de eerste keer in Nederland wordt gehouden. Het publiek kan stemmen op de coolste merken in categorieën als mode, wonen en media. Maar de consument wordt ook gevraagd een mening te geven over wisselende actuele
onderwerpen. De eerder in alle categorieën genomineerde merken zijn druk bezig hun fans en hun stemmen te mobiliseren. Stemmen kan nog tot 15 september aanstaande op www.coolbrands.org. De winnaars in de CoolBrandsPublieksVerkiezing worden in november aanstaande bekend gemaakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid