Red de brulaap en de capibara


Milieudefensie vroeg dinsdag bij de aandeelhoudersvergadering van Ahold aandacht voor dit probleem. Vanaf nu volgen onder meer radiospotjes en posters waarop de kop van een brulaap in een met plastic afgedekt vleesbakje is te zien. Als hamsters verklede actievoerders informeren bij supermarkten het publiek over de capibara, een bedreigde soortgenoot.
De milieugroepering probeert vooral bezoekers van supermarktketen Albert Heijn ervan te weerhouden ‘goedkoop’ vlees te kopen. De keten was vorig jaar ook het mikpunt voor een vergelijkbare campagne.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSToen dreigde het concern met juridische stappen, waarna de acties en spotjes op de radio werden opgeschort. Uiteindelijk gingen beide partijen om tafel. Die gesprekken leverden volgens Milieudefensie echter weinig op. ‘AH heeft alleen vage toezeggingen gedaan’, zo zei een woordvoerder.
De groepering richt haar pijlen vooral op AH, omdat hij de grootste is en een goede naam heeft op het gebied van duurzaamheid. Ze vindt dat de supermarkt meer verantwoord vlees en meer vleesvervangers moet verkopen. ‘Per 2010 ligt er in de supers alleen nog duurzame vis. Wat met vis kan, kan ook met vlees’, aldus de woordvoerder.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid