Overslaan en naar de inhoud gaan

Rabobank gaat de regio in voor Olympische campagne

Ogilvy & Mather Amsterdam bedenkt online eerbetoon aan lokale uitblinkers.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Rabobank roept in zijn nieuwe Olympische campagne alle Nederlanders op om hun &;uitblinkers&; te bedanken: mannen en vrouwen die de drijvende kracht zijn achter hun sportvereniging.

related partner content for mobile comes here

Met de nieuwe sponsorstrategie richt de Rabobank zich nog meer op het lokale verenigingsleven, en op de verhalen van de vrijwilligers die deze clubs draaiend houden.

Heleen Crielaard, hoofd merk & marktcommunicatie bij Rabobank Nederland: ‘Sportvereningen in Nederland kunnen niet overleven zonder fantastische medewerkers die betaald of vrijwillig 200% van zichzelf geven. Als sponsor van verenigingen worden wij langs de zijlijn of in de kantine bedankt. Het was hoog tijd om de rollen om te draaien: wij willen graag de drijvende kracht zijn achter miljoenen ‘dank-je-wel’s’ aan mensen die het dubbel en dwars verdienen.’

Olympisch sporter Ellen Hoog geeft het voorbeeld door haar ‘uitblinker’ in de kijker te zetten. Ellen Hoog: “Floortje Joosten, op de club (hockeyverening SCHC, red.) beter bekend als ‘Kip’, is heel belangrijk geweest in mijn hockeycarrière. Mijn eerste jaar in de hoofdklasse was best zwaar en door haar durfde ik door te zetten’. De Rabobank huurde rapper Sef in voor een bedankvideo, te bekijken op .

Vanaf april tot en met augustus kan sportend Nederland zelf een eerbetoon maken op deze website. De 6 mooiste verhalen worden vervolgens verfilmd, en de compilatie is te zien tijdens de Olympische Spelen. In eerste instantie online, met de ambitie er een commercial van te maken, aldus de woordvoerder van Rabobank: ‘We zetten daarnaast crossmediaal in: outdoor, social media en een uitgebreide samenwerking op het gebied van contentmarketing met De Telegraaf.’

Lokale pr
Daarnaast hoopt de Rabobank vooral regionale en lokale pr te genereren. ‘Als er iemand in het zonnetje wordt gezet bij een Twentse voetbalverening, is dat leuk nieuws voor de regionale en lokale pers’, aldus de woordvoerder. De campagne krijgt een voorlopig hoogtepunt tijdens een speciale Olympische experience in Scheveningen. De bank werkt hiertoe samen met NOC*NSF. Alle uitblinkers op de website zullen voor dit event worden uitgenodigd.

Credits
Klant: Rabobank
Opdrachtgever: Heleen Crielaard, Tom Taminiau
Bureau: Ogilvy & Mather Amsterdam

Kijk voor de overige credits op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in