Overslaan en naar de inhoud gaan

[POLL] Plus heeft een nieuw bureau, hoe radicaal moet het roer om?

Veel mensen zijn een beetje ‘Plus geeft meer-moe’. Wat wordt het nieuwe concept?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met lede ogen zag de bureauwereld de laatste jaren aan hoe het in aanvang al niet zo leuke ‘Plus geeft meer, veel meer’, verder en verder werd . Toen het concept de maturiteitsfase al veruit voorbij was, werd nog een keer gekozen voor hetzelfde, maar dan met een nieuwe cast. ‘Wat doet Plus zichzelf aan?’, vroegen mensen uit de bureauhoek zich vertwijfeld af.

related partner content for mobile comes here

In juli maakte Plus bekend het verantwoordelijke bureau (Doom & Dickson) te verlaten. Woensdag werd bekend dat J. Walter Thompson Amsterdam het stokje overneemt. Een kans van jewelste, maar nu moet het ook wel goed gaan. Wat voor concept past nu het beste bij een supermarkt als Plus?

Belangrijke referentiepunten zijn Albert Heijn en Jumbo. De eerste stopte na jaren met het grappige typetje van de supermarktmanager en is op dit moment zoekende naar een nieuwe positionering. In de tussentijd zien we bij Albert Heijn onder meer commercials die inspelen op het gevoel. Jumbo zette in 2013 het grappige gezin neer (met Frank Lammers als de imperfecte pater familias), dat moet dienen als vehikel om alle superboodschappen over te brengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in