Overslaan en naar de inhoud gaan

Op stap met Shel Israel

Deze zaterdag was Shel Israel, co-auteur van Naked Conversations, in Brussel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze zaterdag was , co-auteur van Naked Conversations, in Brussel.

related partner content for mobile comes here

Samen met , een Canadese VC, is hij bezig aan een rondreis in Europa en we hadden met beide heren kunnen regelen dat ze ook langs Brussel zouden komen voor een bijeenkomst met bloggers.

Uiteindelijk hebben we er twee bijeenkomsten van gemaakt, een diner met bloggers enerzijds en daarnaast ook een ronde tafel gesprek met een aantal strategische mensen uit de reclame wereld.

Alhoewel er niet echt een agenda was voor het ronde tafel gesprek, was er één groot thema waar de deelnemers over wilden praten:

hoe kunnen we onze klanten het best helpen om deel uit te maken van de 'conversatie'?

Iedereen is het er over eens dat de conversatie gaande is, of je nu wil of niet, de kwestie is hoe je er als bedrijf mee omgaat.

En het mag duidelijk zijn dat niet alle klanten/merken even happig zijn om zich zomaar open op te stellen. Ook mag het gezegd zijn dat niet alle bedrijven het graag zien dat hun werknemers beginnen te bloggen.

Moeten alle bedrijven dan een blog opstarten was de vraag. Een vraag die op deze manier werd beantwoord door Shel & Rick: "Blogging is not always the right channel, think before you start. Don't just do blogs, but ask yourself (or your customer) the right questions first: "What do you want to do?", "What is your objective", "What do you want to talk about", "Are you prepared to listen", etc. Then decide how to join the conversation. It could be a blog, it could be that you just listen and respond through comments when relevant."

En ook "The revolution is in the conversation, not in the tool." and "It's not about what we use, but about what we say."

Eén zaak was echter voor iedereen wel zeer duidelijk: "The conversations are already going on, so you'd better join!"

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in