Online vraagt om nieuw denkkader


In Second Life gaat heel wat geld om. In deze virtuele wereld kunnen deelnemers een eigen, zelfgekozen identiteit aannemen en kunnen ze voor hun tweede ik allerlei producten kopen. De online community, die al meer dan 300.000 deelnemers telt, begint daarmee trekken te krijgen van een echte wereld. Verschillende adverteerders spelen daar succesvol op in. Zo verkoopt Adidas er z’n eigen, virtuele artikelen en heeft Reuter er een nieuwsdienst opgezet.
Maar er zijn ook tal van andere manieren om als adverteerder op internet aanwezig te zijn . Coca-Cola liet tijdens het WK-voetbal in Duitsland verschillende fans hun eigen weblog bijhouden die gesponsord werd door het colamerk. Bij dit soort reclame is pull het uitgangspunt: de bezoeker krijgt de reclame niet opgedrongen, maar kiest zelf of hij gaat kijken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAl jarenlang wordt er geroepen dat de consument aan het roer zit, en dat begint nu steeds meer realiteit te worden. Het betekent dat de inhoud van de reclame de belangrijkste trigger wordt. En dat is goed nieuws voor iedereen die creativiteit hoog in het vaandel heeft staan.
Bron: Managermagazin
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid