Overslaan en naar de inhoud gaan

Online vraagt om nieuw denkkader

De nieuwe internetboom heeft ingrijpende gevolgen voor de reclame. Adverteerders zullen hun bestaande denkkader moeten loslaten om in de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Second Life gaat heel wat geld om. In deze virtuele wereld kunnen deelnemers een eigen, zelfgekozen identiteit aannemen en kunnen ze voor hun tweede ik allerlei producten kopen. De online community, die al meer dan 300.000 deelnemers telt, begint daarmee trekken te krijgen van een echte wereld. Verschillende adverteerders spelen daar succesvol op in. Zo verkoopt Adidas er z’n eigen, virtuele artikelen en heeft Reuter er een nieuwsdienst opgezet.

related partner content for mobile comes here

Maar er zijn ook tal van andere manieren om als adverteerder op internet aanwezig te zijn . Coca-Cola liet tijdens het WK-voetbal in Duitsland verschillende fans hun eigen weblog bijhouden die gesponsord werd door het colamerk. Bij dit soort reclame is pull het uitgangspunt: de bezoeker krijgt de reclame niet opgedrongen, maar kiest zelf of hij gaat kijken.

Al jarenlang wordt er geroepen dat de consument aan het roer zit, en dat begint nu steeds meer realiteit te worden. Het betekent dat de inhoud van de reclame de belangrijkste trigger wordt. En dat is goed nieuws voor iedereen die creativiteit hoog in het vaandel heeft staan.

Bron: Managermagazin

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in