Overslaan en naar de inhoud gaan

Smin rondt eerste effectiviteitsonderzoek af

De vereniging voor relatiemedia, Smin, heeft haar eerste effectiviteitsonderzoek afgerond. Het gaat om een onderzoek naar de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens het onderzoek eindigt het magazine op de eerste plaats als meest genoemde bron, waaruit respondenten onlangs iets hebben gehoord of gelezen over Eneco Energie. Dit laat volgens Smin zien hoe sterk het mediumtype sponsored magazine is ten opzichte van andere mediumtypen zoals bijvoorbeeld televisie.

related partner content for mobile comes here

Een groot deel van de lezers bewaart het magazine om het later nog eens te lezen. Lezers gaven aan dat zij het magazine lezen omdat ze de onderwerpen interessant vinden of omdat ze het magazine altijd lezen. Uit het onderzoek blijkt een grote responsekracht van het magazine Eneco Energie wordt door het onderzoek nogmaals bevestigd. Een meerderheid van de lezers onderneemt binnen een week actie naar aanleiding van het magazine. Die actie bestaat onder meer uit het gebruiken van bespaartips, het bezoeken van een website bezocht of het gebruiken van een bon.

Het Smin Effectiviteitonderzoek is gebaseerd op het beproefde model van Millward Brown UK in opdracht van de APA. Millward Brown heeft in samenwerking met de Smin Werkgroep Onderzoek de vertaling voor de Nederlandse en Belgische markt ontwikkeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in