Smin rondt eerste effectiviteitsonderzoek af


Volgens het onderzoek eindigt het magazine op de eerste plaats als meest genoemde bron, waaruit respondenten onlangs iets hebben gehoord of gelezen over Eneco Energie. Dit laat volgens Smin zien hoe sterk het mediumtype sponsored magazine is ten opzichte van andere mediumtypen zoals bijvoorbeeld televisie.
Een groot deel van de lezers bewaart het magazine om het later nog eens te lezen. Lezers gaven aan dat zij het magazine lezen omdat ze de onderwerpen interessant vinden of omdat ze het magazine altijd lezen. Uit het onderzoek blijkt een grote responsekracht van het magazine Eneco Energie wordt door het onderzoek nogmaals bevestigd. Een meerderheid van de lezers onderneemt binnen een week actie naar aanleiding van het magazine. Die actie bestaat onder meer uit het gebruiken van bespaartips, het bezoeken van een website bezocht of het gebruiken van een bon.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet Smin Effectiviteitonderzoek is gebaseerd op het beproefde model van Millward Brown UK in opdracht van de APA. Millward Brown heeft in samenwerking met de Smin Werkgroep Onderzoek de vertaling voor de Nederlandse en Belgische markt ontwikkeld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid