Overslaan en naar de inhoud gaan

(Onderzoek) Ook 2013 uitdaging voor horecaondernemer

Horecaondernemers worden ook in 2013 geconfronteerd met druk op hun verkopen. Naar verwachting daalt het volume met 1 procent. Dit komt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tegelijkertijd zien horecabedrijven hun markt veranderen doordat de concurrentie met nieuwe en ‘branchevreemde’ aanbieders intensiveert, aldus ING Economisch Bureau in het van maart 2013.

related partner content for mobile comes here

Voor de horeca was 2012 een overgangsjaar. Het begon nog redelijk goed, in de tweede helft van 2012 kwamen de volumes echter onder druk te staan. Dit leidde over heel 2012 tot een krimp van 0,3 procent. Ook in 2013 krijgt de horeca te maken met een daling van het omzetvolume. Het economisch klimaat eist daarbij zijn tol. Het vertrouwen bij consumenten ligt historisch laag.

De Nederlandse horecagast blijft zich genoodzaakt voelen zijn uitgaven in de gaten te houden. Voor de buitenlandse gast verschilt dat sterk per herkomstland. Groeiverwachtingen voor de Eurozone en belangrijke herkomstlanden als Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk zijn gematigd. Buiten Europa vertonen de Verenigde Staten en Japan een lichte verbetering van de economie, terwijl bijvoorbeeld de Chinese economie fors blijft groeien.

Positieve groeiverwachting voor gasten uit belangrijke herkomstlanden 2012-2013

Voordelig Marketing ResearchBase uitproberen? Neem nu een abonnement en betaal het eerste half jaar slechts 65 euro.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in