(Onderzoek) Ook 2013 uitdaging voor horecaondernemer


Tegelijkertijd zien horecabedrijven hun markt veranderen doordat de concurrentie met nieuwe en ‘branchevreemde’ aanbieders intensiveert, aldus ING Economisch Bureau in het Kwartaalbericht Horeca van maart 2013.
Voor de horeca was 2012 een overgangsjaar. Het begon nog redelijk goed, in de tweede helft van 2012 kwamen de volumes echter onder druk te staan. Dit leidde over heel 2012 tot een krimp van 0,3 procent. Ook in 2013 krijgt de horeca te maken met een daling van het omzetvolume. Het economisch klimaat eist daarbij zijn tol. Het vertrouwen bij consumenten ligt historisch laag.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Nederlandse horecagast blijft zich genoodzaakt voelen zijn uitgaven in de gaten te houden. Voor de buitenlandse gast verschilt dat sterk per herkomstland. Groeiverwachtingen voor de Eurozone en belangrijke herkomstlanden als Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk zijn gematigd. Buiten Europa vertonen de Verenigde Staten en Japan een lichte verbetering van de economie, terwijl bijvoorbeeld de Chinese economie fors blijft groeien.
Positieve groeiverwachting voor gasten uit belangrijke herkomstlanden 2012-2013
Voordelig Marketing ResearchBase uitproberen? Neem nu een abonnement en betaal het eerste half jaar slechts 65 euro.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid