Overslaan en naar de inhoud gaan

Netto bestedingen radio in 2013 gestegen met 2,3%

De netto radioreclamebestedingen zijn in 2013 met ruim 5 miljoen euro gestegen naar 226,8 miljoen euro.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het betekent een groei van 2,3% ten opzichte van 2012. De non-spot bestedingen kwamen vorig jaar uit op een record van 13,3 miljoen euro, een groei van 7% ten opzichte van vorig jaar.

Dit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau (RAB).   

related partner content for mobile comes here

De retailbranche heeft het meest besteed op radio. Dat was in 2012 nog de transportbranche, die nu op een tweede plaats staat. Derde is de branche financiële dienstverlening.

Qua bestedingsaandeel gaan de branches transport en financiële dienstverlening wel aan de leiding, zij besteden bijna 25% van hun budget aan radioreclame. Het bestedingsaandeel van de retailbranche is met 11% vergelijkbaar met het gemiddelde in de markt. 

Hoewel de retailbranche in totaal het meest besteedt op radio, wordt de top 5 van radioadverteerders gedomineerd door vier merken uit de automotivebranche. Renault/Nissan staat op 1, gevolgd door Pon. General Motors staat op de vierde plaats en Peugeot op vijf. KPN was lang de grootste radioadverteerder, maar staat nu op nummer drie.

Het jaar 2013 telde 1.672 radioadverteerders, waarvan 631 nieuwe adverteerders.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in