Overslaan en naar de inhoud gaan

Mirjam Otten, Politie: 'We moeten met de ogen van burgers naar onszelf kijken’

Geen Commentaar! Podcast-serie over crisiscommunicatie. Frank Kromer interviewt deskundigen met in deze eerste aflevering Mirjam Otten.
Miniatuurvoorbeeld
Mirjam Otten
© Politie
Miniatuurvoorbeeld
Mirjam Otten
© Politie

Mirjam Otten, directeur Communicatie bij de politie, heeft in haar loopbaan de nodige crises meegemaakt, onder meer bij de gemeente Amsterdam waar ze vanaf 1994 tot 2017 werkte.

related partner content for mobile comes here

In deze eerste aflevering van Geen Commentaar! deelt ze haar lessen. Over de verhaalkracht van de politie. Over een verkeerd getimede waarschuwing (vlak voor de scholen uitgingen) om binnen te blijven vanwege de storm. Over de botsende belangen van het OM en de gemeente Amsterdam na de moord op Theo van Gogh; waar justitie vanwege het onderzoek niets kwijt wilde, moest het bestuur van de stad juist snel naar buiten treden en zichtbaar zijn.

Luister deze podcast in iTunes of Spotify of Stitcher.

(De andere podcasts van Geen Commentaar! zijn te vinden in dit dossier)

​Mirjam Otten begon haar loopbaan in 1988 bij het ministerie van WVC en trad in 1994 aan als voorlichter bij de gemeente Amsterdam. Twee jaar later ging zij aan de slag als woordvoerder van de burgemeester en B&W . Sinds 2009 was Otten directeur Communicatie, een functie die zij sinds 2017 bij de Politie vervult.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Abba

Misschien eens stoppen om de mensen het riante salaris voor deze fopbaan betalen burgers te noemen...

Gerben Busch

Bladerend door De Dikke van Dale editie 2019 kon ze het begrip 'klant' maar niet vinden

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in