Overslaan en naar de inhoud gaan

Marc Oosterhout (N=5) nieuwe Vea voorzitter

Marc Oosterhout (N=5) volgt Ralph Wisbrun op als Vea-voorzitter.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De overdracht vond deze week plaats tijdens de ledenvergadering van de branchevereniging. Oosterhout is partner en mede-oprichter van het zelfstandige N=5. Zijn benoeming is wat dat betreft een trendbreuk, de afgelopen decennia waren de bureaunetwerken hofleverancier. Voor Ralph Wisbrun (JWT Amsterdam), waren onder meer Herberth Samsom (DDB), Jacques Kuyf (destijds FHV BBDO), Harry Kramp (destijds PPGH/JWT), Rob Benjamens (Benjamens Van Doorn/EuroRSCG) en Albert Winninghoff (N&W/Leo Burnett) voorzitter van de vereniging.

related partner content for mobile comes here

In zijn eerste toespraak gaf Oosterhout aan te willen voortbouwen op de fundamenten van de afgelopen jaren. Hij is van mening dat de Vea een meer expressieve rol zou moeten vervullen met als hoger doel: meer erkening van creativiteit als economische waarde. 'Wij moeten de waarde van creativiteit onmiskenbaar duidelijk maken. Natuurlijk door verder te gaan met de verkoop vak, zoals we dat de afgelopen jaren hebben gedaan. Met de Effie. Met de 24 uur van de Reclame. Met ons talentenprogramma. Maar ook moeten we harder en duidelijker opkomen voor de economische waarde van creativiteit. Niet als zeurpieten of als vakbondsleiders, maar als bevlogen protagonisten van ons vak, offensief en progressief.'

De Vea zegt meer dan nu een gezicht te willen krijgen in Den Haag en Brussel. 'De Vea moet durven om een aantal heikele punten, zoals honorering, conflicting accounts of auteursrecht, die de economische waardering van bureaus onder druk zetten aan de orde te stellen.'

Onder voorzitterschap van Ralph Wisbrun onderging de Vea een gedaanteverwisseling met als doel actieve belangenbehartiger voor een brede reclame-bureausector op te treden. De organisatie kromp flink in, de prijs voor lidmaatschap ging omlaag en er werden 33 nieuwe leden geworven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in