Overslaan en naar de inhoud gaan

Linkedin meest favoriete social medium bij ondernemers

Vergroten van kennis en netwerk voornaamste reden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek door Kplus en Yellow Walnut onder 235 ondernemers blijkt dat LinkedIn het meest gebruikte sociale medium is. 94% van de respondenten gaf aan dit social netwerk te gebruiken, daarna volgen Facebook (70%) en Twitter (60%). Google Plus wordt slechts door 15% van de ondernemers gebruikt.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek blijkt verder dat ondernemers voor zoeken naar kennis (29,4%) of het vergroten van hun netwerker(23,4%). Van de kenniszoekende ondernemers is 90% op LinkedIn te vinden, bij de netwerkers zelfs 100%. De ondernemers gebruiken LinkedIn vooral om te netwerken, om op de hoogte te blijven van nieuws en interessante thema’s en om specifieke bedrijven of personen te volgen. Daarnaast gebruiken ze LinkedIn als leadgenerator voor hun eigen onderneming. Facebook wordt door 70% van de ondernemers gebruikt. Wel met verschillende doeleinden. Belangrijkste redenen om Facebook te gebruiken zijn het actief reageren op andermans items, interessante items delen met eigen volgers en om zelfgemaakte content te creëren, publiceren en distribueren. Van de ondernemers is 60% actief op Twitter, met name om nieuws, bedrijven en personen te volgen en om items te delen met volgers.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in