Overslaan en naar de inhoud gaan

Klantenpas of airmiles zeggen niets

Klanten zijn niet winkeltrouw. Of ze nu een klantenkaart hebben, airmiles krijgen of zegeltjes plakken, consumenten laten zich er niet…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het proefschrift van Valentina Melnyk, docent bedrijfseconomie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Veel grote winkelketens en bedrijven denken dat het goedkoper is om bestaande klanten te behouden dan om nieuwe te werven. Die komen immers eerder terug en zijn minder kritisch. Dus bood de ene winkel na de andere klantenkaarten aan. Tevergeefs, zo is nu wetenschappelijk aangetoond.

related partner content for mobile comes here

Eer aparte benadering van mannen en vrouwen werkt wel, aldus Melnyk. Maar dat is dan ook het enige. Zo blijken vrouwen gevoelig voor een individuele benadering. Een cadeautje dat vrouwen op hun verjaardag thuis ontvangen, doet wonderen. Bij mannen moet hun status worden geprikkeld, bijvoorbeeld door geen gewone, maar een gouden ledenkaart aan te bieden.

Bron: De Telegraaf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in