Klantenpas of airmiles zeggen niets
Dit blijkt uit het proefschrift van Valentina Melnyk, docent bedrijfseconomie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Veel grote winkelketens en bedrijven denken dat het goedkoper is om bestaande klanten te behouden dan om nieuwe te werven. Die komen immers eerder terug en zijn minder kritisch. Dus bood de ene winkel na de andere klantenkaarten aan. Tevergeefs, zo is nu wetenschappelijk aangetoond.
Eer aparte benadering van mannen en vrouwen werkt wel, aldus Melnyk. Maar dat is dan ook het enige. Zo blijken vrouwen gevoelig voor een individuele benadering. Een cadeautje dat vrouwen op hun verjaardag thuis ontvangen, doet wonderen. Bij mannen moet hun status worden geprikkeld, bijvoorbeeld door geen gewone, maar een gouden ledenkaart aan te bieden.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaBron: De Telegraaf
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid