Jaag je klanten de showroom uit
De aanschaf van de tweedehands voiture verliep overigens perfect. Ik werd met alle egards behandeld alsof ik net het topmodel had aangeschaft. Zelfs een fles Frans fris ontbrak niet. Wel moest ik de verkoper er even aan herinneren dat de tank maar halfvol zat, maar errare humanum est.
De eerste bedenkingen begonnen toen de navigatie net na de garantieperiode de weg kwijt raakte. In Duitsland gelukkig. Ik hoefde de ANWB niet bellen waar ik was, want wegenkaarten heb ik gewoon bij me en die brachten ons thuis. Heel gezellig weer, een bijrijder die niet dommelt, maar afslagen telt. Minder gezellig werd het toen na twee dagen onderzoek in de werkplaats werd gemeld dat er niets anders restte dan het volledig vervangen van de complete audioinstallatie. Dat zou mij 1200 euro gaan kosten, goed voor een voorruit dichtgeplakt met hagelnieuwe TomToms. Ik werd een licht ontevreden klant en belde de importeur die coulance bood in de vorm van 400 euro. Bleef er toch 800 euro over. Dat zijn nog steeds veel TomToms.
Krochten
Gelukkig ken ik de krochten van de automotive. In Eindhoven trof ik vader en zoon die niets anders doen dan het repareren van OEM audio van verschillende merken. Binnen tien minuten – mijn koffie was nog niet afgekoeld - had zoonlief een nieuwe laserunit gemonteerd en voor 100 euro was mijn Renault weer volledig bij de weg. Dat was toch zeker 700 euro goedkoper. Ik voelde me besodemieterd en werd een ontevreden klant.
Ondertussen had ik al een universeel gevonden aangezien ik vind dat een garage moet kunnen repareren en er niet is om onderdelen die niet werken simpelweg te vervangen voor nieuwe onderdelen. Toch bracht ik laatst weer een bezoek aan de dealer aangezien mijn vloermat versleten was en ik met de hak in het ontstane gat bleef hangen. Terwijl ik stond te wachten, viel mijn oog op een model zonder BPM, wegenbelasting en een prettige bijtelling. Een verkoper spotte mij en voor ik het wist, werden de vloermatten vervangen voor een spiksplinternieuwe auto waar die nieuwe matten al in lagen. De verkoper, jasje, dasje, wilt-u-nog-een-kopje-koffie-meneer typ, noteerde mijn wensen en taxeerde mijn Renault waarbij hij de kapotte vloermat liet voor wat-ie waard was. Ik was benieuwd naar zijn rekensommetje, verpakt in een ronkende offerte. En ik ben nog steeds benieuwd want dat is nu toch twee maanden geleden. Ik denk dat zijn computer is vastgelopen, er een Renault-techneut twee dagen aan heeft lopen morrelen, ze uiteindelijk een nieuwe hebben gekocht en de oude gewoon hebben weggegooid. Met alle klantgegevens. C’est…Renault.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid