Overslaan en naar de inhoud gaan

Is de dagbladcampagne van TikTok bedoeld om ouders te helpen of de opinie te beïnvloeden?

Paginagrote advertenties in kranten wijzen ouders op de leeftijdsgrens van TikTok. Een communicatie-expert geeft zijn mening.
TikTok campagne de volkskrant
Een uitsnede van de paginagrote advertentie in de Volkskrant
TikTok campagne de volkskrant
Een uitsnede van de paginagrote advertentie in de Volkskrant

TikTok staat officieel alleen gebruikers vanaf dertien jaar oud toe, maar weet ook dat jonge kinderen de socialmedia-app gebruiken. Een recente campagne van TikTok in dagbladen moet ouders bewust maken van de leeftijdsgrens. Jongere kinderen weren is echter makkelijker gezegd dan gedaan. En de leeftijdsgrens stelt lang niet iedereen gerust. De Chinese app ligt onder vuur wegens privacyschendingen, ook in Nederland.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in