Overslaan en naar de inhoud gaan

In-game advertising in de lift

Volgens een recent onderzoek van Kagan Research zit In-game advertising, ook wel Advergaming genoemd, duidelijk in de lift. Een groeiende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens een van zit In-game advertising, ook wel Advergaming genoemd, duidelijk in de lift. Een groeiende groep van adverteerders ziet duidelijk mogelijkheden om hun boodschap te verpakken in video-games.

related partner content for mobile comes here

Video games hebben geen "commercial breaks", maar de tijd dat gamers geconcentreerd achter hun beeldscherm zitten is duidelijk aanzienlijk langer als met gewone televisie.

Marketeers die meer willen weten over deze nieuwe vorm van adverteren kunnen eens kijken op de site van (Centrum voor Marketingcommunicatie, voorheen Genootschap Voor Reclame), die op 9 juni j.l. een bijeenkomst over in-game advertising hebben gehouden. Ik heb op de site helaas geen downloads kunnen vinden van de presentaties.

Voorbeelden van gamevertising zijn te bekijken via , de Nederlandse of het Belgische .

Zie ook

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in