Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe interactief kan een kleerhanger zijn?

Over kleerhangers van C&A die aangesloten zijn op Facebook. Coolhunt blog deel 4.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds 1992 leidt Science of the Time, een wereldwijd Coolhunt netwerk dat op academische wijze onderzoek doet naar mentaliteitstrends. Door de gedegen validatie kan het dienst doen als basis voor innovatie. De langdurige samenwerking tussen Carl en ondergetekende hebben geleid tot een exclusieve serie Coolhunt blogposts voor Adformatie.

related partner content for mobile comes here

C&A, Brazilië experimenteert met kleerhangers die aangesloten zijn op Facebook. Iedereen die thuis door het online kledingaanbod van C&A in de winkel gaat, kan zijn likes nu zichtbaar laten worden op de hangertjes waaraan de feitelijke kledingstukken hangen. Hoe interactief kan een kleerhanger gaan? Toegegeven, het is niet de meest ingrijpende innovatie in retail die denkbaar is. Maar het wijst wel pontificaal de weg richting FutureOnlife. staat voor de trend waarin we de offlinewereld en de onlinewereld steeds dieper en interessanter in elkaar zien grijpen. We lieten het afgelopen halve jaar een kleine duizend studenten op vier continenten Coolhunten op FutureOnlife. De Braziliaanse kleerhangers van C&A waren één van de voorbeelden – Cool Seeds of the New,  noemen we ze – die naar boven kwamen.

;Likes&; Could Help You Pick Out a New Dress

Learnings:
Spectaculair, zo’n hangertje? Juist niet. Maar het wijst wel haarscherp riching toekomst. Een toekomst die op FutureOnlife staat.
Alles dat verrast, interacteert, verbindt en goed is voor een glimlach, heeft een stukje van de toekomst.
Zeker in de wereld van retail, waarvan de offline pendant leegloopt want veelal als saai beleefd wordt.
Opmerkelijk ook is dat de Braziliaanse C&A kleerhangertjes gespot werden door onze Cool­hunters in Shanghai.  Waarom ook niet? De wereld is plat geworden en alle wereldburgers struinen gelijkelijk alles af, zeker het virtuele universum.
Wel weer interessant dat in dit voorbeeld Europa er even niet toe doet. Het zijn Chinese Coolhunters die dit Braziliaanse innovatieve momentje opsporen.  Europa loopt niet per se voorop. Ook in die zin is de wereld plat geworden.

Met dank aan Mikko Poussu, Coolhunter Donghua University Shanghai

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in