Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe een ondernemer weer in haar rol als reclamecreatief dook

Voor haar techblog gericht op vrouwen creëerde Nina Verberne onlangs haar eerste commercial, die ze zelf bedacht en produceerde.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door: Ivar de Jong

related partner content for mobile comes here

Een deel van de studenten advertising in spe belandt bij een reclamebureau. Maar dat niet iedereen die ambitie heeft bleek al uit het stuk dat Kyra onlangs . De weg die Nina Verberne (27) ingeslagen is, vond ik opvallend en interessant. Momenteel draait namelijk de eerste commercial op RTL, die ze zelf bedacht en produceerde, voor het blog dat ze anderhalf jaar terug begon. 

Nina studeerde bijna 4 jaar terug af aan Willem de Kooning academie. Tijdens haar afstuderen liep ze stage bij de online redactie van ELLE om haar copy skills bij te schaven. Kort na haar afstuderen belandde ze na een tussenstop bij JWT: ‘Hier heb ik onwijs veel geleerd, maar ben ik ook tot de conclusie gekomen dat de reclamewereld niet mijn cup of tea is. Ik vind het lastig om mezelf in een merk te verplaatsen waar ik niet 100% achtersta!’ Ze stapte over naar klantzijde en kwam bij Sizz terecht. Bij Sizz ontdekte ze dat er genoeg techblogs waren, maar geen één die zich specifiek focust op vrouwen. zag het daglicht, wat haar helemaal gelukkig maakt: ‘Nu heb ik zelf een merk gecreëerd waar ik 200% achtersta en dat werkt veel fijner!’

Always w/ groeit met de dag en iedere dag staat er nieuwe content op. Van Fit Friday, waarbij activity-trackers of sport-apps getest worden, tot de zoektocht naar apps waarmee je jouw foto’s nog mooier maakt. Maar ook handige smartphone-hacks en -tips.

Met de hulp van enthousiaste vrienden en volgers creëerde Nina zonder budget een herkenbare commercial. Wenneker zorgde voor de productie en de regie was in handen van Joris Noordenbos die tijdens het draaien nog veel bruikbare inbreng had. De commercial speelt in op de ongemakken die techniek met zich mee kunnen brengen. In dit geval het gênante moment dat foto’s van jezelf terwijl je dronken bent online komen te staan, op het moment dat jij je roes aan het uitslapen bent. Always w/ schrijft onder andere over oplossingen om je dit soort ongelukkigheden te besparen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Door een mooie deal met RTL kan Nina hard aan de weg gaan timmeren met haar blog. Toch was het proces wel ingewikkeld. Niks is namelijk moeilijker dan de pet van zowel klant als creatief op te hebben. Zoals Nina zelf zegt: ‘Het is onwijs lastig als het je eigen product is, omdat je er dan aan kan blijven werken. Het is nooit af. Je bent continu naar perfectie aan het streven. Tot dat je de deadline bereikt en zegt: ‘let’s do it!’ En het resultaat mag er zijn, al heeft ze nog wel een fors aantal ‘I owe you’s’ uitstaan.

Het is interessant om te zien hoe iedere student na zijn opleiding zijn eigen pad volgt. Daarin is het vooral belangrijk dat je uitdoktert waar je heel enthousiast van wordt en blíjft worden. In het geval van Nina zit dat nu duidelijk wel goed.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

 
 

Ivar de Jong is freelance Art Director en oprichter van ReclameRidders

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in