Overslaan en naar de inhoud gaan

“Flinke groei Max Havelaar

De verkoop van koffie met het Max Havelaar Keurmerk in het consumentenkanaal is in 2003 gegroeid met 3 procent. De verkoop van bananen met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de stichting Max Havelaar. In 2003 is de Nederlandse filterkoffiemarkt naar verwachting met ongeveer 10 procent gedaald. In de grootverbruikmarkt volgt de Max Havelaar koffie deze trend met een daling van 6 procent, maar het totale volume is slechts 2 procent achteruitgegaan door de goede verkoopresultaten in het supermarktkanaal.

related partner content for mobile comes here

De stichting zegt tevreden te zijn met dit resultaat in een voor duurzame koffie lastig jaar. De extreem lage koffieprijzen op de wereldmarkt hebben, in combinatie met een verbeten supermarktoorlog, gezorgd voor een verdere vergroting van de prijsafstand tussen reguliere koffie en koffie met het Max Havelaar Keurmerk.

In totaal zorgen de verkopen van Max Havelaar-producten in Nederland in 2003 voor ruim 5 miljoen euro extra inkomsten voor producenten in ontwikkelingslanden, boven op de prijs die ze via de reguliere handel zouden hebben ontvangen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in