“Flinke groei Max Havelaar


Dat meldt de stichting Max Havelaar. In 2003 is de Nederlandse filterkoffiemarkt naar verwachting met ongeveer 10 procent gedaald. In de grootverbruikmarkt volgt de Max Havelaar koffie deze trend met een daling van 6 procent, maar het totale volume is slechts 2 procent achteruitgegaan door de goede verkoopresultaten in het supermarktkanaal.
De stichting zegt tevreden te zijn met dit resultaat in een voor duurzame koffie lastig jaar. De extreem lage koffieprijzen op de wereldmarkt hebben, in combinatie met een verbeten supermarktoorlog, gezorgd voor een verdere vergroting van de prijsafstand tussen reguliere koffie en koffie met het Max Havelaar Keurmerk.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn totaal zorgen de verkopen van Max Havelaar-producten in Nederland in 2003 voor ruim 5 miljoen euro extra inkomsten voor producenten in ontwikkelingslanden, boven op de prijs die ze via de reguliere handel zouden hebben ontvangen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid