Overslaan en naar de inhoud gaan

EU consumenten ontevreden over dienstverlening banken, energie en ov

De belangrijkste resultaten van het EU-onderzoek zijn: minder dan twee derde van de consumenten is tevreden over hun energieleverancier. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De belangrijkste resultaten van het zijn: minder dan twee derde van de consumenten is tevreden over hun energieleverancier. De leveranciers van electriciteit en gas scoren slecht op de vergelijkbaarheid van aanbiedingen en het gemak van overstappen. Slechts 7% stapte over naar een andere leverancier voor gas en 8% voor electriciteit. Ongeveer 60% meldde prijsstijgingen en volgens de onderzoekers is er een duidelijke relatie met de lage overstappercentages. Wanneer overstappen moeilijk gaat dan is het makkelijker prijzen verhogen.

related partner content for mobile comes here

De banken scoren slecht op de vergelijkbaarheid van het aanbod, het gemak van overstappen en het aantal consumenten dat daadwerkelijk overstapt. De afgelopen twee jaren stapte gemiddeld 11% van de particuliere bankklanten over naar een andere bank. Slechts 9% van de houders van een rekening-courant veranderde van bank; voor hypotheken en investeringsproducten is het overstappercentage 13%.

Op deze site is al eerder kritisch bericht over en het EU-onderzoek sluit daar perfect op aan.

In het onderzoek is naar 5 belangrijke factoren gekeken: prijzen, overstappen, tevredenheid, klachtafhandeling en veiligheid.

Volgens cijfers van CIA factbook (onverdachte bron lijkt me) is de sector diensten in Nederland in 2007 goed voor 74% van ons bruto nationaal product. Dus de dienstverlening is belangrijk voor onze economie. Dit lijkt me een forse uitdaging voor dienstenmarketeers.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in