Een derde Nederlanders ziet toegevoegde waarde second screen


Van de hoogopgeleiden vindt 44 procent een second screen aansprekend. Dat geldt niet voor de 55-plusser.
Dit blijkt uit een representatief (online) onderzoek van onderzoeksbureau MarketResponse onder ruim 500 Nederlanders. Het bureau vroeg aan de vooravond van het nieuwe tv-seizoen of het tweede scherm een waardevolle toevoeging is of een onnodige afleiding.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSUit het onderzoek blijkt dat je mensen via een second screen meer kunt betrekken bij het programma. Ongeveer vier op de tien second screen gebruikers geven aan dat de betrokkenheid bij het betreffende programma verhoogd wordt door gebruik te maken van het tweede scherm. Bij ruim vijf op de tien gebruikers blijft de betrokkenheid bij een programma op hetzelfde niveau. Voor slechts een beperkt deel van gebruikers (slechts 6%) neemt de betrokkenheid af en is een second screen een afleiding.
Eén op de tien Nederlanders heeft al wel eens gebruikgemaakt van een second screen. Dat geldt vooral voor hoogopgeleide mannen. Van de respondenten geeft 8 procent aan zeker of waarschijnlijk dit najaar een second screen te gaan gebruiken als een tv-programma dat men kijkt dit aanbiedt. Men name hoogopgeleiden (13%) en mannen jonger dan 55 jaar (13%) geven aan dit van plan te zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid