Overslaan en naar de inhoud gaan

Een derde Nederlanders ziet toegevoegde waarde second screen

Ongeveer een derde van de Nederlanders zou via een second screen best aanvullende informatie willen krijgen over een televisieprogramma.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van de hoogopgeleiden vindt 44 procent een second screen aansprekend. Dat geldt niet voor de 55-plusser.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit een representatief (online) onderzoek van onderzoeksbureau MarketResponse onder ruim 500 Nederlanders. Het bureau vroeg aan de vooravond van het nieuwe tv-seizoen of het tweede scherm een waardevolle toevoeging is of een onnodige afleiding.

Uit het onderzoek blijkt dat je mensen via een second screen meer kunt betrekken bij het programma. Ongeveer vier op de tien second screen gebruikers geven aan dat de betrokkenheid bij het betreffende programma verhoogd wordt door gebruik te maken van het tweede scherm. Bij ruim vijf op de tien gebruikers blijft de betrokkenheid bij een programma op hetzelfde niveau. Voor slechts een beperkt deel van gebruikers (slechts 6%) neemt de betrokkenheid af en is een second screen een afleiding.

Eén op de tien Nederlanders heeft al wel eens gebruikgemaakt van een second screen. Dat geldt vooral voor hoogopgeleide mannen. Van de respondenten geeft 8 procent aan zeker of waarschijnlijk dit najaar een second screen te gaan gebruiken als een tv-programma dat men kijkt dit aanbiedt. Men name hoogopgeleiden (13%) en mannen jonger dan 55 jaar (13%) geven aan dit van plan te zijn.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in