De voordelen van Branded Games
Steeds meer adverteerders, waaronder zeer recent Fanta, gebruiken mobile games om hun boodschap duidelijk te maken of om awareness voor…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Enkelen voordelen van Mobile Branded Games op een rijtje:
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
- Door de entertainment waarde van games wordt je merk op een positieve manier onder de aandacht gebracht bij de consument.
- Een branded mobile game biedt de mogelijkheid om vaak een betere en langdurige merk awareness bij de consument te krijgen en merkwaardes over te brengen. Gratis games is de populairste app categorie, dus een grotere welwillendheid bij de consument om je branded app te downloaden.
- Met Branded Mobile games kunnen consumenten een langdurigere interactieve evaring met je merk opdoen.
- Veel branded mobile games geven de speler de mogelijkheid om hun score via social media, zoals Twitter en Facebook te delen en werkt hierdoor viraal.
- Wanneer je als gebruiker moet registreren om een mobile branded game te kunnen spelen, kan een adverteerder leads genereren of ervaring opdoen voor toekomstige marketing acties.
- Voor mobile game ontwikkelaars bieden branded mobile games een nieuwe inkomstenbron en de mogelijkheid om de game kostenloos aan de consument te bieden. De meeste Premium Mobile Games worden immers beperkt gedownload en daardoor is het moeilijk om er daadwerkelijk geld aan te verdienen.
- Wat ik echter nog weinig zie in branded mobile games is een directe call to action naar het product of dienst van het merk. Een racegame, waar je bijvoorbeeld een gratis week rijden in het nieuwste model kan winnen of het winnen van unieke kortingen of samples wanneer je een mobiele game van een merk uitspeeld.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
Onderzoek commScore: Percentage van Smarpthone gebruikers dat games speelt op hun mobile device
Mobile Marketing Nederland 2012
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid