Overslaan en naar de inhoud gaan

De grote merkversnippering

Neem een (te) grote communicatie-afdeling waarop iedereen z’n eigen gespecialiseerde winkeltje heeft, tel daar een wildgroei aan…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Omdat alle spelers in het proces zich beroepen op hun toegespitste deskundigheid. En de touwtjes die ze daarmee in handen krijgen niet snel meer loslaten.
De tv-commercial bevat, in het gunstigste geval, nog een strakke merkboodschap, maar wordt door de andere disciplines weggezet als old school en te zendergericht. De website zit zo vol informatie dat je er alles van kunt maken.
Op YouTube worden de drie G’s nog nagejaagd. Op Facebook wordt er vooral naar likes gehengeld. En op Twitter kwettert het vaak alle kanten op.

related partner content for mobile comes here

Het merk loopt in het bos en kijkt achter elke boom of er misschien een klant zit. Maar het merk kan beter een open plek in het bos zoeken en een feestje rond een kampvuur bouwen. Dan komen de nieuwsgierigen vanzelf tevoorschijn. Ironisch genoeg weet het merk dat ons alle middelen tot versnippering verschaft dat als geen ander. Getuige bijvoorbeeld de nieuwe Apple-tempel op het Leidseplein. En de strakke manier waarop alle communicatie wordt geregisseerd. Alle middelen ondergeschikt aan de merkgedachte. Dat zouden meer merken moeten doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in