Consumentenbond tegen reclame 'gratis' hotel
Is een hotelovernachting gratis als de klant verplicht is om wel tegen betaling te eten in dat hotel? Die vraag moet de Reclame Code…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
De onderneming lanceerde deze zomer een promotiecampagne met leuzen als ‘Voor de rest van uw leven gratis verblijven in onze hotels’. Er werden advertenties geplaatst in onder meer de Gouden Gids en in dagbladen. Hiermee wil het bedrijf de strijd aangaan met Hotelbon, de grote concurrent in de markt.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
’Deze reclame is onduidelijk, onjuist en zet de klant op het verkeerde been', vindt J. Oolders van de Consumentenbond. Algemeen directeur W. Stienen van HotelGoldCard verwerpt de kritiek. ‘We zijn wel degelijk heel duidelijk over onze voorwaarden. En het eten
is niet duur, vanaf 20 euro voor ontbijt en diner'.
De Reclame Code Commissie behandelt de zaak op 27 september (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid