Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond tegen reclame 'gratis' hotel

Is een hotelovernachting gratis als de klant verplicht is om wel tegen betaling te eten in dat hotel? Die vraag moet de Reclame Code…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De onderneming lanceerde deze zomer een promotiecampagne met leuzen als ‘Voor de rest van uw leven gratis verblijven in onze hotels’. Er werden advertenties geplaatst in onder meer de Gouden Gids en in dagbladen. Hiermee wil het bedrijf de strijd aangaan met Hotelbon, de grote concurrent in de markt.

related partner content for mobile comes here

’Deze reclame is onduidelijk, onjuist en zet de klant op het verkeerde been', vindt J. Oolders van de Consumentenbond. Algemeen directeur W. Stienen van HotelGoldCard verwerpt de kritiek. ‘We zijn wel degelijk heel duidelijk over onze voorwaarden. En het eten
is niet duur, vanaf 20 euro voor ontbijt en diner'.
De Reclame Code Commissie behandelt de zaak op 27 september (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in