Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumentenbond: regels voor gebruik ‘light’

De Consumentenbond wil dat er regels komen voor het gebruik van de term 'light' op eten en drinken. De benaming is vaak misleidend en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘De term 'light' zegt vaak niets over de voedselwaarde. Bovendien bevatten veel van de producten, zoals chips, toch dikmakers als vet en zout. Soms werkt het zelfs misleidend omdat het suggereert dat het om een gezond product gaat’, meldt de Consumentenbond.

related partner content for mobile comes here

Ze wil daarom dat het etiket van eten en drinken de voedingswaarde vermeldt. ‘Gezien het snel groeiende aantal mensen met overgewicht, hart- en vaatziekten en diabetes is het verstrekken van eerlijke informatie op producten van cruciaal
Belang.’ Vorige week werd bekend dat de levensmiddelenindustrie via belangenbehartiger FNLI een nieuw logo op producten introduceert om consumenten over de voedingswaarde te informeren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in