Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument doet andere boodschappen in crisistijd

Ook wanneer het boodschappenbudget niet kleiner is geworden vanwege de crisis, besteden consumenten hun geld op een andere manier. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

41 procent van de respondenten heeft in 2012 minder geld te besteden vergeleken met 2009 en 21 procent juist meer. Het feit dat velen minder te besteden hebben, heeft weinig invloed op het boodschappenbudget, maar wel op hoe dit geld besteed wordt. Dit geldt ook voor de consumenten die hetzelfde te besteden hebben in de supermarkt. Ze leven gezonder en doen bewuster boodschappen: er wordt bespaard op kant-en-klaarmaaltijden en er wordt meer uitgegeven aan gezonde producten als groenten en fruit.

related partner content for mobile comes here

Consumenten die een kleiner boodschappenbudget hebben, letten meer op prijs. 51 procent van de respondenten geeft aan sinds de crisis vaker op prijzen te letten in de supermarkt en 54 procent koopt vaker producten in de aanbieding.

36 procent van de respondenten besteedt sinds de crisis juist meer aan boodschappen. 12 procent geeft wekelijks minimaal 150 euro aan boodschappen uit. Van de consumenten die meer te besteden hebben, probeert één op de zes vaker nieuwe producten of varianten uit.

Ruim 1.800 lezers van Het AD, de Volkskrant, Trouw en Het Parool deden mee aan het Winkelonderzoek.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in