Overslaan en naar de inhoud gaan

Chris Anderson heeft eindelijk aandacht voor marketing

Chris Anderson komt anderhalf jaar na het verschijnen van 'The Long Tail' met een herziene druk,'The Longer Tail'. Voornaamste toevoeging…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoe marketeers zich in de Long Tail-omgeving moeten bewegen, daar is Anderson zelf ook nog niet helemaal uit. Maar hij onderstreept wel de veranderde parameters. 'Dé manier om in de Long Tail te marketen is door de conversatie te stimuleren. In essentie draait het om het uitlokken van mond-tot-mond-reclame', zegt Anderson.

related partner content for mobile comes here

'Social media spelen hierbij een belangrijke rol, het is peer-to-peer en anti-institutioneel. Bedrijfsboodschappen werken niet op die schaal. En toch draait het hier om individuen die andere individuen beïnvloeden, ook op het terrein van commerciële beslissingen, zoals aankopen. Hoe daarin te marketen is een onopgelost probleem. Facebook noch MySpace hebben echt iets op dat vraagstuk gevonden. Ze proberen het wel, maar het is duidelijk dat banneradvertenties op MySpace-pagina’s niet effectief zijn.'

En: 'Deze netwerken vormen slechts de jongste incarnaties van sociale media. Blogs behoren daar natuurlijk ook toe, en daarin weten we wel al hoe we effectief kunnen marketen. Het is dus een kwestie van tijd, want in de sociale media worden nu eenmaal de beslissingen genomen.'

Vijf tips van Anderson voor marketeers: hoe om te gaan met Long Tail?

'The Longer Tail' zal begin dit jaar verschijnen. In het nieuwe januarinummer van Tijdschrift voor Marketing, dat aanstaande vrijdag op de mat valt, leest u het hele interview met Chris Anderson.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in