Overslaan en naar de inhoud gaan

Centraal Beheer heeft primeur met visuele radiocampagne

Met de ‘InruilDeals’ adverteert de verzekeraar op snelwegmasten en radio.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Door een koppeling van technologieën geeft de radiocommercial bij uitzending een signaal af naar de digitale reclamemasten, waarmee vanaf vandaag op zes ‘high traffic’ locaties langs de Nederlandse snelwegen gedurende enkele minuten exclusief de boodschap van Centraal Beheer zichtbaar is.

De verzekeraar claimt daarmee een wereldprimeur te hebben. De visuele radiocampagne is tot stand gekomen door een samenwerking tussen OMD, OOHA Media, Mediasynced, Adform en MyAdbooker.

related partner content for mobile comes here

Ellen van der Horst, communicatiemanager Centraal Beheer: ‘Centraal Beheer staat altijd open voor innovatieve manieren om met haar klanten in contact te komen. Met dit mediatype doen we echt wat nieuws. Tegelijkertijd te zien én te horen zijn voor automobilisten op de snelweg geeft een extra impuls aan onze geïntegreerde InruilDeals autocampagne.’

Syncen
In gesprekken tussen OMD en OOHA Media kwam het idee van de zichtbare radiocampagne ter sprake. OMD zag in deze ontwikkeling direct een uitgelezen kans voor het vergroten van de impact van de campagne voor Centraal Beheer. Olger Smit, managing director digital OMG: ‘De marketingprestaties van onze klanten zijn over de afgelopen jaren verder verbeterd door slimme toepassingen van de technologie van het “syncen” van mediumtypen. Ik ben er trots op hoe dit team in deze samenwerking de inzet daarvan naar een volgend niveau heeft gebracht.’

Onderzoek
Door de koppeling tussen beiden mediumtypen vergroot men niet alleen de contactkans, maar vullen ze elkaar ook aan in eigenschappen, zegt Smit. Hiermee is een visueel component aan radio toegevoegd en de beknopte inhoudelijke boodschap van een snelwegmast met audio rijker gemaakt. Of deze innovatie ook daadwerkelijk leidt tot een verhoging in campagnebekendheden en merkvoorkeur, gaat OMD onderzoeken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in