Campagne tegen alcoholgebruik kinderen


Deze voorlichtingsspot van het Trimbos-instituut roept ouders op ‘nee’ te zeggen tegen alcoholgebruik door hun kinderen. In deze feestmaand is het extra belangrijk voor ouders om duidelijke grenzen te stellen, luidt de gedachte achter de campagne.
Ouders hebben invloed op hun kinderen en kunnen alcoholschade bij hun kind voorkomen door hen te verbieden alcohol te drinken, zegt Rouvoet. ‘Als je als ouder het beste wilt voor je kind, geef je ze met de feestdagen dus geen champagne, glaasje wijn, borrel of ander alcoholisch drankje.’
Veel alcoholreclames zijn aantrekkelijk voor jongeren en kunnen leiden tot een hoger gebruik van alcohol, staat in het rapport ‘The impact of Alcohol Advertising’ van de Stichting Alcoholpreventie (Stap), die minister Rouvoet vrijdag in ontvangst heeft genomen. Voor 21.00 uur wordt geen alcoholreclame op tv meer toegestaan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid