Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne tegen alcoholgebruik kinderen

‘Zeg NEEderland’ is de titel van de nieuwste voorlichtingsspot voor ouders over alcohol, die minister Rouvoet van Jeugd en Gezin…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze voorlichtingsspot van het Trimbos-instituut roept ouders op ‘nee’ te zeggen tegen alcoholgebruik door hun kinderen. In deze feestmaand is het extra belangrijk voor ouders om duidelijke grenzen te stellen, luidt de gedachte achter de campagne.
Ouders hebben invloed op hun kinderen en kunnen alcoholschade bij hun kind voorkomen door hen te verbieden alcohol te drinken, zegt Rouvoet. ‘Als je als ouder het beste wilt voor je kind, geef je ze met de feestdagen dus geen champagne, glaasje wijn, borrel of ander alcoholisch drankje.’

related partner content for mobile comes here

Veel alcoholreclames zijn aantrekkelijk voor jongeren en kunnen leiden tot een hoger gebruik van alcohol, staat in het rapport ‘The impact of Alcohol Advertising’ van de Stichting Alcoholpreventie (Stap), die minister Rouvoet vrijdag in ontvangst heeft genomen. Voor 21.00 uur wordt geen alcoholreclame op tv meer toegestaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in