Overslaan en naar de inhoud gaan

Sandd en Selekt Mail hekelen uitstel vrije postmarkt

Het postbedrijf Sandd heeft geen goed woord over voor het besluit van staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken verdere…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Slap en lamlendig', noemt algemeen directeur Bart Stomphorst het besluit. Stomphorst spreekt van een ‘dramatische beslissing', die volgens hem ‘duidelijk enorme consequenties' zal hebben voor Sandd.

related partner content for mobile comes here

Het bedrijf loopt naar eigen zeggen miljoenen euro's aan omzet mis, alleen al door poststukken waarvoor het al contracten had gesloten, maar die het nu niet mag bezorgen.

Een woordvoerster van SelektMail, een dochter van Wegener en Deutsche Post, noemt het uitstel ‘teleurstellend en schadelijk voor het bedrijfsleven'. Bedrijven moeten nu langer wachten voordat zij hun postbezorger kunnen kiezen, aldus de zegsvrouw. ‘Voorlopig betalen ze dus 50 procent te veel', stelt zij.

TNT zwengelde de discussie over de liberalisering van de postmarkt eind vorige week aan nadat Deutsche Post een akkoord had bereikt met de vakbonden over de mogelijke invoering van een minimumloon voor de sector in Duitsland (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in