Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne: Pantene's 'Labels against women'

Al meer dan vier miljoen views voor een Filipijnse Pantene-commercial, nadat Facebook COO Sheryl Sandberg haar goedkeuring uitsprak.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘Don’t let labels hold you back’, dat is de strekking van de ‘Whip it’-campagne van de Filipijnse afdeling van shampoomerk Pantene.

related partner content for mobile comes here

De commercial, uit de koker van BBDO Guerrero, ging viraal nadat Facebook COO Sheryl Sandberg de video via Facebook deelde met haar achterban en ‘powerful’ en ‘really worth watching’ noemde.

In de video wordt in beeld gebracht hoe verschillend mannen en vrouwen in de werkomgeving worden beoordeeld.

Zo krijgt een man die de leiding neemt het label ‘boss’ en een leidinggevende vrouw het label ‘bossy’.

Een vader die ’s avonds nog doorwerkt krijgt het label ‘dedicated’, terwijl de vrouw in die situatie ‘selfish’ wordt genoemd.

Facebook’s Sandberg, zelf auteur van de wereldwijde bestseller Lean in: women, work and the will to lead schreef op haar over de commercial: ‘Dit is één van de krachtigste video’s die ik ooit gezien heb, illustrerend hoe mannen en vrouwen die hetzelfde doen op totaal verschillende manieren gezien worden.’

De video, die zich afspeelt tegen de achtergrond van het nummer Mad World van Tears for Fears, wordt alleen in de Filipijnen uitgezonden, maar is op YouTube inmiddels meer dan vier miljoen keer bekeken.

| Labels Against Women |

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in