Campagne: Pantene's 'Labels against women'


‘Don’t let labels hold you back’, dat is de strekking van de ‘Whip it’-campagne van de Filipijnse afdeling van shampoomerk Pantene.
De commercial, uit de koker van BBDO Guerrero, ging viraal nadat Facebook COO Sheryl Sandberg de video via Facebook deelde met haar achterban en ‘powerful’ en ‘really worth watching’ noemde.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de video wordt in beeld gebracht hoe verschillend mannen en vrouwen in de werkomgeving worden beoordeeld.
Zo krijgt een man die de leiding neemt het label ‘boss’ en een leidinggevende vrouw het label ‘bossy’.
Pantene-Ad-Gender-Roles.png
Een vader die ’s avonds nog doorwerkt krijgt het label ‘dedicated’, terwijl de vrouw in die situatie ‘selfish’ wordt genoemd.
Pantene selfish.png
Facebook’s Sandberg, zelf auteur van de wereldwijde bestseller Lean in: women, work and the will to lead schreef op haar Facebook-wall over de commercial: ‘Dit is één van de krachtigste video’s die ik ooit gezien heb, illustrerend hoe mannen en vrouwen die hetzelfde doen op totaal verschillende manieren gezien worden.’
De video, die zich afspeelt tegen de achtergrond van het nummer Mad World van Tears for Fears, wordt alleen in de Filipijnen uitgezonden, maar is op YouTube inmiddels meer dan vier miljoen keer bekeken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid