Overslaan en naar de inhoud gaan

Brouwers maken in slimme, vrolijke PR-campagne het bier dat Rembrandt dronk

Branchevereniging Craft brengt documentaire en nieuw eigentijds bier met groep brouwers, historici en tv-kok Perry de Man.
Rembrandts bier
Rembrandts bier

De vraag is intrigerend en het begin van een zoektocht: wat voor een soort bier zat er in het glas op Rembrandts schilderij ‘De verloren zoon in een herberg’ uit 1635?

related partner content for mobile comes here

In de documentaireserie ‘Op zoek naar smaak’ ontrafelen bierbrouwers, kunst- en bierhistorici, en culinaire allrounder Perry de Man (DJ, kok, De Toko Rotterdam, Falafval, 24Kitchen) het bier van Rembrandt en zijn schilderij.

Op het schilderij, geïnspireerd door het verhaal van de verloren zoon, is een jong stel te zien dat in een vrolijke bui het glas heft. Het zijn Rembrandt zelf en zijn vrouw Saskia in een soort 17e-eeuwse selfie.

Maar wat voor een bier dronken zij?

(tekst loopt door onder video)

De eerste aflevering van de serie

Zelf maken

Craft, de branchevereniging voor onafhankelijke brouwerijen in Nederland, besloot dit uit te zoeken en bouwde een pr-campagne omheen.

Die bestaat niet alleen uit een reeks van vier korte films die laten zien hoe brouwers van nu erin zijn geslaagd om het bier van Rembrandt te vertalen naar een eigentijds bier, maar laat de aangesloten brouwerijen ook meedoen.

De kleinere, ambachtelijke brouwers die zijn aangesloten bij Craft kunnen aan de hand van de receptuur dit bier met de naam Vrolijk zelf maken en aan hun klanten te laten proeven en verkopen.

De campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door OCM (Martijn Ros) in samenwerking met Huibert Jan van der Fange. PR: Mariette van der Lee.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in