Overslaan en naar de inhoud gaan

Beurzenbranche onder de loep

In een tijd waarin beleving het sleutelbegrip is voor marketingcommunicatie en het bereik van campagnes en acties steeds belangrijker…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is een van de uitkomsten van een groot onderzoek onder Nederlandse vakbeursbezoekers dat geresulteerd heeft in het proefschrift Vakbeursbezoek verklaard waarmee Karoline Wiegerink donderdag 25 april 2002 promoveert aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.

related partner content for mobile comes here

Zij komt in haar onderzoek tot een analyse van zes typen vakbeursbezoekers. Die wetenschap geeft de beursorganisator en de exposant handvatten voor een doelgerichte benadering van de bezoekersdoelgroepen. Daarmee kan een groter rendement uit beurzen en evenementen worden gehaald . Een vakbeurs komt tot stand in een samenspel tussen exposant, bezoeker en

organisator. De laatste brengt beide partijen bij elkaar en schakelt de

informatie- en communicatiebehoefte van de beursbezoeker / koper met die van

de exposant / aanbieder. Traditioneel stond het beurswezen in het teken van

aanbod- dus 'exposantengeoriënteerd' denken. Uiteenlopende ontwikkelingen nopen de

beursbranche tot een omslag. Het vizier zal steeds meer gericht moeten zijn op het 'bereik' van de vakbeurs - het vakbeursbezoek. Doel van het onderzoek was dan ook het beter in kaart

brengen van de karakteristieken van vakbeursbezoek en het vinden van verklaringen

voor verschillend soort beursbezoek, als basis voor gericht beleid door

beursorganisatoren en exposanten.De promovenda karakteriseert zes typen

vakbeursbezoekers die zich van elkaar onderscheiden door een samenhangend

patroon van beursbezoekdoelstellingen, beursbezoekgedrag en evaluatie: de

Doelgerichte Informatieverzamelaars, de Transactiegerichten, de Seminargangers, de

Netwerkers, de Oriënteren de Slenteraars en de Anti-Beursbezoekers. De gedragsverschillen en verschillende behoeften van de types bieden exposant en organisator de kans om bij het vaststellen van doel en doelgroepen hier al rekening mee te houden en een gericht en gedifferentieerd beleid toe te passen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in