Overslaan en naar de inhoud gaan

AB Inbev verliest juridische slag om merk "Bud"

De brouwerijgroep AB Inbev heeft niet het recht om de merknaam "Bud" en "Budweiser" over heel Europa te gebruiken. Daarmee annuleert het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De brouwerijgroep heeft niet het recht om de merknaam "Bud" en "Budweiser" over heel Europa te gebruiken. Daarmee annuleert het Europees Hof van Justitie een eerdere beslissing van het Europese Harmonisatiebureau voor de interne Markt ().

related partner content for mobile comes here

Anheuser-Busch, dat sinds kort is omgedoopt tot AB Inbev, levert al maanden een juridische strijd met het Tsjechische . Die claimt de naam "Bud" te mogen gebruiken omdat zijn bier afkomstig is uit Ceske Budejovice in Bohemen. In het Duits heet die stad Budweis. Maar Anheuser-Busch argumenteert dat de brouwer het merk Budweiser lanceerde in 1876, 19 jaar vooraleer Budvar ontstond. AB Inbev heeft twee maanden de tijd om beroep aan te tekenen bij het Europese Hof van Justitie.

Bron: Het Laatste Nieuws, 17/12/2008

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in