Overslaan en naar de inhoud gaan

Aandelen bureaunetwerken weer in trek

De aandelenkoersen van grote reclamenetwerken als WPP, Cordiant en Havas vertonen een flinke stijging, omdat beleggers verwachten dat de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cordiant boekte de afgelopen week een koersstijging van ruim 14 procent. De andere reclame-aandelen gingen gemiddeld met ongeveer 5 procent omhoog. De koersen van de bureaunetwerken daalden flink in 2001 en kregen na de aanslagen van 11 september nog een extra klap. Beleggers hebben weer hoop na een goede kerst. ‘Het vertrouwen groeit’, zei een analist tegen Campaign. Vooral de aandelen van relatief kleine reclameconcerns als Cordiant en Havas zijn in trek. De aandelen van grote bedrijven als WPP en Omnicom zijn volgens analisten relatief duur. In 2001 daalde de wereldwijde omzet van de reclamesector met 5,8 procent. Voor dit jaar wordt een daling van ‘slechts’ 1,3 procent verwacht.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in