Overslaan en naar de inhoud gaan

Tony’s Chocolonely scoort punten met dapper bericht over steun aan suikertaks

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Tony's chocolony
Tony's chocolony

De feestdagen zijn achter de rug en veel mensen zijn hun jaar begonnen met een bult aan goede voornemens. Eén van de populairste goede voornemens is om wat gezonder te gaan leven. Minder snoepen, meer sporten. Toch blijkt het in de praktijk soms lastiger dan gedacht. Al die reclames en beelden van ongezond voedsel maken het niet makkelijker om een gezonde levensstijl aan te houden. Maar dan is daar ineens Tony’s Chocolonely. Deze week plaatsten ze een bericht op LinkedIn waarin ze consumenten duidelijk maakten dat zij onderdeel zijn van het suikerprobleem in de wereld.

related partner content for mobile comes here

Dit is het artikel dat Tony’s Chocolonely op LinkedIn plaatste. Ze geven duidelijk aan dat zij voor een suikertaks in Nederland zijn. Dat houdt in dat er een belasting zou komen op ongezonde voeding.

De toegevoegde afbeelding geeft een duidelijke en dappere boodschap.

Voor sommige merken is dit bericht een mooie gelegenheid om in te haken met hun eigen producten.

Graze haakt in

Ook in Nederland bleef het bericht van Tony’s niet onopgemerkt. De boodschap wordt gewaardeerd door mensen die er zelf ook een bericht aan wijden.

In de reacties geven mensen tips voor een goede aanvulling van Tony’s bericht.

In de reacties geven mensen tips voor een goede aanvulling van Tony’s bericht.

Mooie boodschap of slimme marketingtruc?

Bla bla ba met als enige target lekker in het nieuws komen

Martijn is ook erg blij met het bericht van Tony’s. Hij maakt zichzelf namelijk al hard voor het suikerprobleem in de wereld. Dit is een mooie ontwikkeling.

Tot slot: de bemoedigende woorden van de chief chocolate officer bij Tony’s Chocolonely onder Martijn’s post. Nu doorpakken.

dank Martijn de Vreeze en ja, wij zijn het eens, nu doorpakken!

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Talitha Isik.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in