Overslaan en naar de inhoud gaan

Ziggo wil 'verplichte' reclame bij terugkijken

Ziggo wil de kijker in de toekomst verplicht reclame voorschotelen bij het terugkijken van opgenomen tv-programma’s.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt . Marcel Nijhoff, lid van raad van bestuur van : 'De steeds langere reclameblokken kunnen bij het terugkijken makkelijk worden weggezapt en op de lange duur kan dat de omroepen flink wat inkomsten gaan kosten. Wij overwegen dan ook om kijkers voortaan verplicht reclame voor te zetten, die ze niet kunnen onderbreken.'

related partner content for mobile comes here

Steeds meer mensen kijken uitgesteld tv. Dit bleek eerder dit jaar al uit cijfers van SKO (Stichting Kijk Onderzoek), hoewel de impact meevalt (zie interview ). Zogenoemde ‘preroll’-reclame is al enige tijd bekend van YouTube en UitzendingGemist, maar de mogelijkheid was er nog niet bij het terugkijken van programma’s op de harde schijfrecorder.

Ziggo heeft zijn ideeën nog niet doorgesproken met de reclame-exploitanten. Het kabelbedrijf is niet van plan om zelf reclame in te kopen.

Bron: Emerce.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in