Ziggo wil 'verplichte' reclame bij terugkijken


Dat meldt Emerce. Marcel Nijhoff, lid van raad van bestuur van Ziggo: 'De steeds langere reclameblokken kunnen bij het terugkijken makkelijk worden weggezapt en op de lange duur kan dat de omroepen flink wat inkomsten gaan kosten. Wij overwegen dan ook om kijkers voortaan verplicht reclame voor te zetten, die ze niet kunnen onderbreken.'
Steeds meer mensen kijken uitgesteld tv. Dit bleek eerder dit jaar al uit cijfers van SKO (Stichting Kijk Onderzoek), hoewel de impact meevalt (zie interview vandaag met Bas de Vos). Zogenoemde ‘preroll’-reclame is al enige tijd bekend van YouTube en UitzendingGemist, maar de mogelijkheid was er nog niet bij het terugkijken van programma’s op de harde schijfrecorder.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZiggo heeft zijn ideeën nog niet doorgesproken met de reclame-exploitanten. Het kabelbedrijf is niet van plan om zelf reclame in te kopen.
Bron: Emerce.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid