Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo werkt aan spamvrije betaalde e-mail

Yahoo werkt aan CentMail, een e-maildienst die de postzegel nieuw leven in blaast om spam de kop in te drukken, zo schrijft het Britse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De digitale eencentspostzegel moet gewone mail gemakkelijk identificeerbaar maken, zodat spamfilters efficiënter hun werk kunnen doen. Tegelijkertijd zal ook de hoeveelheid ongewenste post, nu zo’n 90 procent van het totale mailverkeer, afnemen, denkt Yahoo. Spammers verzenden immers miljoenen mailtjes per keer, waarmee de kosten hoog op zouden lopen als per bericht één cent moet worden betaald.

related partner content for mobile comes here

De verzender koopt vooraf voor 5 dollar een digitaal vel met 500 postzegels en mag zelf kiezen waar zijn geld naartoe gaat. Zo worden de kosten gecompenseerd met een gevoel iets goeds te hebben gedaan, meent Yahoo. ‘Doe goed, bestrijd spam’, luidt de slogan. Het mes snijdt bovendien aan twee kanten: én een spamvrije mailbox én een betere wereld.

Het idee van betaalde mail is niet nieuw. In 2006 speelden AOL en Yahoo al met een soortgelijke gedachte om het versturen van spam minder lucratief te maken. In het bijgestelde CentMail-concept van Yahoo gaat de dollarcent voor een verzonden e-mail niet naar de mailprovider, maar naar goede doelen. Daarbij wordt het e-mailbericht aan de onderzijde voorzien van een 'postzegel' met de mededeling dat er door de verzender geld aan een goed doel is gedoneerd. Er zijn in het verleden meerdere gelijksoortige initiatieven geweest, zoals Goodmail, die uiteindelijk niet geslaagd zijn.

Bron: Volkskrant/tweakers

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in