Verkiezing Beste Dagbladadvertentie


Een publieksjury en vakjury buigen zich over alle inzendingen. De vakjury kiest welke advertentie in aanmerking komt voor Vakgoud 2006. De jury staat onder voorzitterschap van Marjolein Moorman (directeur SWOCC) en bestaat verder uit Léon Bouwman (hoofdredacteur Adformatie), Marianne Bruijn (hoofd media en monitoring RVD), Bas Engels (creative director TBWA), Taco Kingma (marketing manager Campina Nederland) en Ron Meijer (creatief directeur Imagine’).
Dit jaar komen naast de advertenties geplaatst in alle betaalde landelijke en regionale dagbladen, ook advertenties die in Metro of Sp!ts stonden in aanmerking voor de prijs. Dagbladgoud wordt voor de tweede keer georganiseerd. Net als vorig jaar worden door een representatief publiekspanel uit alle inzendingen tien advertenties genomineerd. Deze worden in de week van 5 februari aan het lezerspubliek voorgelegd dat mag bepalen welke advertentie in aanmerking komt voor de titel Dagbladgoud 2006.
Nieuw dit jaar is de verkiezing voor Multigoud, de prijs die wordt toegekend aan de beste geïntegreerde dagblad/dagbladsite campagne. Ook deze wordt bepaald door de vakjury.
Vanaf 28 september kan er weer ingezonden worden. De bekendmaking van de nominaties is op een exclusieve bijeenkomst voor genodigden op 1 februari.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid